یمن به کشتی آمریکایی در خلیج عدن حمله کرد



یمن به کشتی آمریکایی در خلیج عدن حمله کرد

حوثی‌های یمن درباره حمله موشکی به یک فروند کشتی نفتی آمریکایی در خلیج عدن بیانیه‌ای صادر کردند.

«یحیی سریع» سخنگوی نظامی نیروهای حوثی یمن جزئیات حمله موشکی به یک فروند کشتی باری آمریکایی در دریای عدن طی ساعات گذشته را اعلام کرد.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح حوثی یمن اعلام کرد که حوثی‌ها یک تانکر نفتی آمریکایی «TORM THOR» را در خلیج عدن هدف قرار داده‌اند.

حوثی‌های یمن همچنین اعلام کردند که نیروی هوایی این گروه، تعدادی ناو رزمی دیگر آمریکایی را در دریای سرخ با تعدادی پهپاد هدف قرار داده است.

طبق گزارش شبکه المسیره، سریع در این‌باره گفت: در حمایت از مظلومیت ملت فلسطین در غزه و در پاسخ به حملات به یمن، نیروی دریایی یمن، این کشتی را با موشک‌های دریایی مناسب هدف قرار داد.

سخنگوی نیروهای مسلح حوثی یمن تاکید کرد که این عملیات در راستای حمایت و پشتیبانی از ملت مظلوم فلسطین و همچنین دفاع از یمن انجام شده است.

المیادین گزارش داد که کشتی هدف قرار گرفته‌شده از سوی حوثی‌های یمن، «‌TORM THOR» نام دارد و وابسته به نیروی دریایی آمریکا است.

وقوع یک حادثه امنیتی جدید در تنگه باب‌المندب

سازمان تجارت دریایی انگلیس از هدف قرار گرفتن یک کشتی در فاصله ۷۰ مایلی در نزدیک سواحل جیبوتی و در محدوده تنگه باب المندب خبر داد.

آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد: گزارش‌هایی از وقوع یک حادثه در ۷۰ مایل دریایی در شرق بندر جیبوتی دریافت کرده است.

شبکه الجزیره به نقل از آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس از وقوع یک حادثه امنیتی جدید در فاصله ۷۰ مایلی دریایی در شرق سواحل جیبوتی در محدوده تنگه باب‌المندب خبر داد.


یمن به کشتی آمریکایی در خلیج عدن حمله کرد

شرکت امنیت دریانوردی انگلیس (امبری) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: گزارشی را دریافت کردیم که یک کشتی نزدیک سواحل جیبوتی مورد هدف قرار گرفته است.

پیش از این، یحیی سریع، سخنگوی حوثی‌های یمن اعلام کرد که ارتش یمن موفق شده است طی یک عملیات منحصر‌به‌فرد، یک کشتی نفتی آمریکایی و تعدادی ناو رزمی این کشور را با شماری موشک مناسب و پهپاد هدف قرار دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان