درگ رفت و برگشتی جذاب لوسید ایر و آکورا NSX تایپ S


درگ رفت و برگشتی جذاب لوسید ایر و آکورا NSX تایپ S

لوسید ایر با ۸۱۹ اسب بخار قدرت، در خط مستقیم خودروی بسیار سریعی است اما آیا در U-Drag رفت و برگشتی می‌تواند آکورا NSX تایپ S را مغلوب کند؟ از یک دهه پیش که اولین نمونه‌های تسلا مدل S به بازار آمدند، سدان‌های الکتریکی در مسابقات درگ خودروهای...

لوسید ایر با ۸۱۹ اسب بخار قدرت، در خط مستقیم خودروی بسیار سریعی است اما آیا در U-Drag رفت و برگشتی می‌تواند آکورا NSX تایپ S را مغلوب کند؟

درگ رفت و برگشتی جذاب لوسید ایر و آکورا NSX تایپ S

از یک دهه پیش که اولین نمونه‌های تسلا مدل S به بازار آمدند، سدان‌های الکتریکی در مسابقات درگ خودروهای اسپرت زیادی را تحقیر کردند درحالی‌که جدیدترین سدان‌های بازار بسیار سریع‌تر از تسلاهای اولیه هستند. این خودروها با قدرت‌های بالا و گشتاور فوری، در خط مستقیم می‌توانند شتاب چشمگیری را به نمایش بگذارند اما اگر از یک خودروی الکتریکی بخواهیم با آن همه سرعت بشدت ترمز کند و دور بزند تا به خط شروع بازگردد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در این صورت آیا خودرویی مثل لوسید ایر بازهم می‌تواند خودرویی مثل آکورا NSX تایپ S که سبک‌تر و چابک‌تر است اما در خط مستقیم عملکرد کندتری دارد را شکست دهد؟

درگ رفت و برگشتی جذاب لوسید ایر و آکورا NSX تایپ S

ادموندز در جدیدترین مسابقهٔ U-Drag خود می‌خواهد به این سؤال پاسخ دهد. هرچند هردو خودرو چهارچرخ محرک هستند اما NSX با ۶۰۰ اسب بخار قدرت، بسیار از رقیب الکتریکی ۸۱۹ اسب بخاری خود ضعیف‌تر است که این اختلاف در گشتاور با ۱۲۰۰ نیوتن متر برای لوسید و ۶۷۰ نیوتن متر برای آکورا بیشتر می‌شود. بااین‌حال، آکورا هم برتری‌هایی دارد که مهم‌ترین آن‌ها وزن بسیار سبک‌تر است. هرچند تایپ S با وزن ۱۷۷۵ کیلوگرم در دنیای سوپراسپرت‌ها خودروی نسبتاً سنگینی محسوب می‌شود اما در کنار لوسید ۲۳۷۰ کیلوگرمی شبیه کاترهام ۷ به نظر می‌رسد.

درگ رفت و برگشتی جذاب لوسید ایر و آکورا NSX تایپ S

در اولین مسابقه از سه U-Drag این ویدئو، همان‌طور که انتظار می‌رود در ۴۰۰ متر ابتدایی لوسید جلو می‌افتد و NSX را پشت سر می‌گذارد اما هنگام ترمز گیری و دور زدن، آکورا اختلاف را جبران کرده و خود را به رقیب الکتریکی می‌رساند. این اما کافی نیست و نهایتاً لوسید با اختلافی جزئی پیروز می‌شود. بااین‌حال، در مسابقهٔ دوم نتیجه عوض می‌شود و لوسید پس از دور زدن کاملاً عقب می‌افتد. این بار به نظر می‌رسد به دلیل داغ شدن باطری‌ها در درگ اول، قدرت ایر افت کرده است. سپس نوبت به مسابقهٔ سوم می‌رسد که خودتان می‌توانید در ویدئوی زیر نتیجهٔ آن را ببینید اما باید یادآوری کنیم که خودروهای الکتریکی فقط برای مقطعی می‌توانند سریع باشند درحالی‌که خودروهای پرفورمنس بنزینی به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که بارها و بارها می‌توان بدون افت عملکرد با آن‌ها مسابقه داد.

درگ رفت و برگشتی جذاب لوسید ایر و آکورا NSX تایپ S

مشخصات فنی

آکورا NSX تایپ S لوسید ایر گرند تورینگ
پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توربو هیبریدی الکتریکی دو موتوره
قدرت ۶۰۰ اسب بخار ۸۱۹ اسب بخار
گشتاور ۶۷۰ نیوتن متر ۱۲۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته دوکلاچه تک سرعته
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۷۷۵ کیلوگرم ۲۳۷۰ کیلوگرم
قیمت پایه ۱۷۱,۴۹۵ دلار ۱۳۹,۰۰۰ دلار
قیمت تست‌شده ۱۹۲,۴۹۵ دلار ۱۴۰,۵۰۰ دلار

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد