شهادت 5 فلسطینی در حملات غزه و 7 کودک بر اثر گرسنگی


شهادت 5 فلسطینی در حملات غزه و 7 کودک بر اثر گرسنگی

منابع خبری از شهادت ۲ شهروند فلسطینی و زخمی شدن چهار تن دیگر درپی حملات رژیم اشغالگر به اردوگاه «الشاطئ» واقع در غرب غزه خبر دادند. هم‌چنین منابع محلی از شهادت سه شهروند فلسطینی در حمله نیرو‌های رژیم صهیونیستی به شهر غزه خبر دادند.

شهادت 5 فلسطینی در حملات غزه و 7 کودک بر اثر گرسنگی

به گزارش راهبرد معاصر؛ منابع محلی اعلام کردند جنگنده‌های رژیم صهیونیستی محل تجمع شهروندان فلسطینی در اردوگاه شاطئ را هدف قرار دادند و در نتیجه آن دو شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند و چهار تن دیگر به شدت زخمی شدند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، منابع مذکور همچنین اعلام کردند جنگنده‌های رژیم اشغالگر مقابل درمانگاهی که در آن ده‌ها خانواده فلسطینی حضور داشتند را هدف قرار دادند که درنتیجه آن دست‌کم ۹ تن زخمی شدند.

همچنین جنگنده‌های رژیم اشغالگر منزل خانواده «کالی» در محله «الصبرة» در شهر غزه را هدف قرار دادند و در نتیجه آن سه شهروند فلسطینی به شهادت رسید.

اشغالگران همچنین یک زمین کشاورزی در محله «البرازیل» در جنوب رفح را نیز هدف قرار دادند.

اشغالگران طی ۲۴ ساعت گذشته، هشت کشتار در حق خانواده‌های فلسطینی در نوار غزه انجام دادند که درنتیجه آن ۹۲ تن شهید و ۱۲۳ تن زخمی شدند.

درهمین راستا، نیرو‌های رژیم اشغالگر عصر روز شنبه پس از یورش به شهرک «یعبد» واقع در جنوب غرب «جنین»، «عمر عماد عطاطرة» جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

خانواده عطاطرة گفتند که نیرو‌های رژیم اشغالگر در اثنای حضورشان در این شهرک و یورش به آن، عمر عماد را بازداشت کردند.

در همین رابطه، منابع محلی اعلام کردند گروهی از شهرک‌نشینان به منطقه «مسبح کنتری» در شهرک «حوارة» تحت حمایت نظامیان صهیونیست یورش بردند و به سمت شهروندان فلسطینی شلیک کردند.

منابع همچنین از یورش نیرو‌های رژیم صهیونیستی به شهرک «الخضر» واقع در جنوب «بیت لحم» خبر دادند.

طبق گزارش منابع مذکور، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه «أم رکبة» در این شهرک یورش بردند و به سمت فلسطینیان بمب‌های صوتی پرتاب کردند.

طی یورش اشغالگران صهیونیست به روستای «قریوت» در جنوب نابلس در عصر شنبه شماری از شهروندان فلسطینی دچار حالت خفگی شدند.

در همین راستا، بشار قریوتی، یک فعال ضد شهرک‌سازی صهیونیستی خاطرنشان کرد که اشغالگران به این روستا یورش برده و تک‌تیرانداز‌های اسرائیلی در پشت‌بام شماری از منازل مستقر شدند و سربازان رژیم صهیونیستی اقدام به شلیک گلوله جنگی، بمب‌های صوتی و گاز سمی کردند و درنتیجه آن تعدادی از شهروندان فلسطینی دچار حالت خفگی شدند.

اشغالگران همچنین «نور رباح عباس عودة» شهروند فلسطینی پس از یورش به منزلش، بازداشت کردند.

در همین راستا، منابع محلی بامداد یکشنبه از فعال شدن آژیر‌های هشدار حمله هوایی در مناطقی از شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

رسانه‌های صهیونیستی با انتشار فیلم‌هایی گزارش دادند که صدای انفجار در آسمان منطقه «طبریه» در الجلیل سفلی شنیده شده است.

از سوی دیگر، منابع فلسطینی اعلام کردند که در بحبوحه درگیری‌های میان نیرو‌های مقاومت فلسطین و نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی، این رژیم اطراف منطقه «شعفوط» و یک مسجد در این منطقه را هدف قرار داد.

از سوی دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) از کشته شدن یک سرباز دیگر خود در درگیری‌های غزه خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که سه سرباز از جمله یک افسر نیز در درگیری‌های روز گذشته در جنوب نوار غزه به شدت زخمی شدند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که هفت کودک فلسطینی در استان‌های غزه بر اثر سوء تغذیه به شهادت رسیدند. در این بیانیه همچنین آمده است: در صورت تداوم جنگ و محاصره غزه با یک فاجعه جهانی روبه‌رو خواهیم شد.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در غزه تاکید کرد که دولت آمریکا مسئول قطحی و گرسنگی در استان‌های غزه و شمال این باریکه است.

از زمان آغاز عملیات فلسطینی طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه)، مناطق مختلف کرانه باختری هم شاهد تشدید تجاوزات صهیونیست‌ها بوده است. براساس گزارش رسانه‌های فلسطینی از زمان عملیات طوفان الاقصی تاکنون بیش از ۷۰۰۰ فلسطینی در کرانه باختری بازداشت شده‌اند.

مسؤولان نظامی رژیم صهیونیستی نسبت به انفجار اوضاع در کرانه باختری طی ماه رمضان همزمان با افزایش درگیری‌ها بین اعضای مقاومت فلسطین و نیرو‌های رژیم صهیونیستی در این منطقه هشدار می‌دهند.

در صد و چهل و دومین روز حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه، جنگنده‌های این رژیم مناطق مختلف این باریکه را هدف قرار دادند و در نتیجه این حملات ده‌ها تن شهید و صد‌ها تن دیگر زخمی شدند. آمار تلفات حملات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر به ۲۹ هزار و ۶۰۶ تن و شمار مجروحان به ۶۹ هزار و ۷۳۷ تن افزایش یافته است. / ایسنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا