جنگل ام الدبس بستان


جنگل ام الدبس بستان ، در واقع منطقه ای جنگلی و کویری در استان خوزستان در نزدیکی شهر بستان می باشد که کمتر کسی نام آن را شنیده است. منطقه ای زیبا و رویایی که طبیعت کویری و جنگلی را با هم دارد. این جنگل در ۵ کیلومتری بستان، یکی از زیباترین جنگل‌ های...

جنگل ام الدبس بستان ، در واقع منطقه ای جنگلی و کویری در استان خوزستان در نزدیکی شهر بستان می باشد که کمتر کسی نام آن را شنیده است. منطقه ای زیبا و رویایی که طبیعت کویری و جنگلی را با هم دارد. این جنگل در ۵ کیلومتری بستان، یکی از زیباترین جنگل‌ های ایران به شمار می ‌رود که جذابیت زیادی برای گردشگران دارد. منطقه ام الدَبس؛ با تپه های شنی و جنگلی، حد فاصل مزارع کشاورزی شمال رودخانه کرخه، بستان و جنوب کوه های میشداغ که از شرق به تپه ماهورهای چزابه در نزیکی مرز عراق منتهی می شود. فاصله زمینی جنوبی ترین نقطه منطقه تا شهر سوسنگرد چهل کیلومتر است.

جنگل ام الدبس بستان

در ام الدبس تا پیش از طرح تثبیت شن های روان، تا چشم کار می کرد تپه های رملی بود اما پس از این طرح، این منطقه پوشش گیاهی قابل توجهی پیدا کرده و درختان و درختچه های مقاومی مانند کهور، استبرق، پانی کوم، آکاسیا ویکتوریا، گزشاهی، پنی زی توم و اسکنبیل سر از خاک بیرون زده اند. بسیار جالب است بدانید این نقطه کمتر دیده شده که اکنون جزو مناطق شکار ممنوع است، از دیرباز زیستگاه آهو بوده و در کنار این گونه زیبا، پستاندارانی همچون روباه، کفتار، شغال، گرگ، گراز و انواع جوندگان دیگر نیز زندگی می کنند.

جنگل ام الدبس بستان

نحوه دسترسی به جنگل ام الدبس

خروجی اهواز از میدان سه راه خرمشهر به سمت جنوب غربی در مسیر شهرهای حمیدیه، سوسنگرد و بستان، مسیری است که شما را به ام الدبس خواهد رساند. پس از رسیدن به سوسنگرد یک دوراهی وجود دارد. یک جاده به شهرهای هویزه و رفیع ختم می شود. جاده دیگر شما را به سمت بستان، دهلاویه، چزابه و فکه هدایت می کند. جاده دوم همان راهی است که به مقصد مورد نظر ما منتهی می شود.

جنگل ام الدبس بستان

جاهای دیدنی نزدیک جنگل

در مسیر ام الدبس، روستایی قرار دارد به نام بردیه که مضیف (مهمان سرا) زیبایی با نهایت ذوق و سلیقه در آن ساخته شده و دیدنی است. بعد از توقفی کوتاه در این روستا راهی ام الدبس شوید. اما بعد از بردیه، دهلاویه و پس از آن الوان و عبدالخان و شوش در راه رسیدن به مقصد نهایی در برابر شما خودنمایی خواهند کرد.

جنگل ام الدبس بستان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود! + عکس