صبر آمریکا در برابر نتانیاهو لبریز شد


صبر آمریکا در برابر نتانیاهو لبریز شد

یک تحلیلگر سرشناس صهیونیست در سخنانی از شدت اختلافات میان واشنگتن و تل‌آویو و خشم دولت آمریکا از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پرده برداشت.

«آموس هارئیل» تحلیلگر نظامی روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» در این باره گفت: واشنگتن صبر خود را در برابر مواضع، اظهارات و فریبکاری‌های نتانیاهو از دست داده است.

وی اظهار کرد: همچنین به نظر می‌رسد این بار میزان حمایت بین‌المللی از اسرائیل در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

هارئیل ادامه داد: نتانیاهو در مذاکرات درباره توافق سه گزینه دارد؛ اولین احتمال این است که او با این معامله و دادن امتیاز از جمله آزادی صدها اسیر فلسطینی با احکام سنگین موافقت کند و در چنین صورتی انتظار می‌رود با مخالفت‌های درون کابینه‌اش مواجه شود.

وی گفت: گزینه و احتمال دوم نیز ادامه جنگ در ماه رمضان است که ممکن است شامل حمله به رفح هم باشد، اما پس از آن، اسرائیل به میز مذاکره بازخواهد گشت و شاید «دکترین بایدن» را درباره «نظم جدید منطقه‌ای» در نظر بگیرد.

این تحلیلگر صهیونیست همچنین افزود: احتمال سوم هم این است که نتانیاهو به «تحریک کردن» دولت بایدن و طفره رفتن از معامله تبادل اسرا ادامه دهد.

اختلافات میان رژیم صهیونیستی و آمریکا اخیرا گسترش یافته و این امر سناریوهای متعددی را پیش روی این روابط قرار داده است. رسانه‌های غربی و عبری‌زبان نیز اخیرا به این مساله پرداختند که وخامت و تنش موجود در روابط میان تل‌آویو و واشنگتن به حدی رسیده که آمریکا با فاصله گرفتن ارزش‌ها و منافع دو طرف از یکدیگر، شروع به ارزیابی مجدد این روابط کرده است.

صبر آمریکا در برابر نتانیاهو لبریز شد

در همین زمینه، روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه نوشت: «سرخوردگی فزاینده از نخست‌وزیر اسرائیل، برخی از دستیاران جو بایدن را بر آن داشت تا از او بخواهند که به طور علنی از نتانیاهو در خصوص عملیات نظامی در غزه انتقاد کند.»

به نوشته این روزنامه، «بایدن و دستیاران ارشدش از زمان شروع جنگ غزه بیش از هر زمان دیگری به تحریم نتانیاهو نزدیک شده‌اند و دیگر او را شریک سازنده‌ای نمی‌دانند.»


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زبده الاخبار فی سوانح الاسفار (سفرنامه ایران - قرن نوزدهم میلادی)