منفورترین رئیس جمهور معرفی شد


منفورترین رئیس جمهور معرفی شد

اقتصادنیوز: موسسه گالوپ با توجه به امارنظرسنجی ها، بایدن را 8 ماه پیش از انتخابات، منفورترین رئیس جمهور پس از جنگ جهانی دوم معرفی کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، در شرایطی که شرایط جسمی و ذهنی بایدن به یکی از موضوعات جنجالی در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شده، محبوبیت او به 38 درصد کاهش یافته است.نارضایتی از رئیس‌جمهور 81 ساله آمریکا به ویژه در موضوعات مرتبط به وضع مرزها، مهاجرت و مواضع دولت بایدن در قبال جنگ اسرائیل علیه غزه بالا است.

منفورترین رئیس جمهور معرفی شد
در این نظرسنجی که روز جمعه منتشر شد، 59 درصد اعلام کردند که از عملکرد بایدن 81 ساله در مقام رئیس‌جمهور رضایت ندارند و 38 درصد اعلام رضایت کردند.40 درصد از عملکرد بایدن در قبال جنگ اوکراین حمایت کردند.تنها 30 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، حمایت خود را از عملکرد بایدن درباره جنگ غزه ابراز کردند. 33 درصد از آمریکایی‌ها هم گفتند که حامی عملکرد رئیس‌جمهور کشورشان درباره دیگر موضوعات سیاست خارجی هستند.
خبر مرتبط
این پیام مهم از آمریکا به اسرائیل مخابره شد/ پیغامی که بایدن به نتانیاهو گوشزد کرد

اقتصادنیوز: منابع رسانه‌ای عبری خبر دادند: دولت آمریکا به کابینه رژیم صهیونیستی پیامی مبنی بر آماده کردن طرحی توسط اعراب برای مرحله «پساجنگ» در غزه ارسال کرده است.

منفورترین رئیس جمهور معرفی شد
به رغم تبلیغات دولت دموکرات آمریکا و حامیانش درباره وضعیت اقتصادی این کشور، فقط ۳۶ درصد حمایتشان را از تلاش‌های بایدن برای بهبود وضع اقتصادی پس از همه‌گیری ویروس کرونا اعلام کردند. در این نظرسنجی، «بزرگ‌ترین نگرانی» آمریکایی‌ها موضع رئیس‌جمهور درباره مهاجرت بوده و تنها 28 درصد از عملکرد او برای مدیریت رشد فزاینده مهاجرت در مرزها حمایت کردند.
دموکرات‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی به طور کلی از بایدن در زمینه اقتصاد آمریکا، جنگ اوکراین و مسائل سیاست خارجی حمایت کردند اما درباره جنگ غزه و مرزهای جنوبی آمریکا نظر مطلوبی به بایدن ندارند.بایدن به سختی توانسته نظر 51 درصد از دموکرات‌ها را درباره جنگ غزه کسب کند و 55 درصد آنها هم از عملکرد رئیس‌جمهور درباره مهاجرت حمایت کردند.
تعداد بسیار کمی از جمهوری خواهان در این نظرسنجی از بایدن حمایت کردند. فقط 3 درصد از آنها حامی تلاش‌های بایدن در زمینه مهاجرت هستند و 4 درصد از عملکرد او در زمینه اقتصاد اعلام رضایت کردند.به گزارش گالوپ، محبوبیت بایدن از آگوست 2021 به بالاتر از 44 درصد نرسیده و میانگین محبوبیتش در سومین سال ریاست جمهوری او 39.8 درصد بوده است. با این احتساب، بایدن دومین رئیس‌جمهور منفور آمریکا پس از جنگ جهانی دوم شده است.
خبر مرتبط
نقشه‌های بایدن نقش بر آب شد/ چگونه جانشین ترامپ به بحران‌ها در خاورمیانه و اوکراین دامن زد؟

اقتصادنیوز: دولت بایدن با هدف تمرکز استراتژیک بیشتر بر سیاست خارجی ایالات متحده، روی کار آمد. رئیس‌جمهور و تیمش قول دادند که به جنگ‌های همیشگی ایالات متحده پایان دهند. در سال اول، دولت به جنگ دو دهه ای در افغانستان خاتمه داد و متعهد شد که حضور نظامی ایالات متحده در خاورمیانه را به میزانی مناسب کاهش خواهد داد،، این بازیگر حتی رابطه ای «پایدار و قابل پیش بینی» با روسیه را دنبال کرد. منطق بر این بود که واشنگتن با تاکید بر برخی مناطق خاص، می‌تواند بر آنچه بیشتر بر منافع ایالات متحده تأثیر می‌گذارد تمرکز کند: مدیریت رقابت با چین و مقابله با تهدیدات فراملی مانند تغییرات آب و هوا و همه‌گیری.امروز چنین چشم اندازی مبهم شده است. ایالات متحده اکنون در جنگ های متعدد در اروپا و خاورمیانه غوطه ور است، دقیقا جغرافیاهایی که دولت به دنبال ساکت نگه داشتن شرایط بود. در همین حال، روابط با چین و روسیه چنان بدتر شده که چشم انداز واقع بینانه اولین درگیری قدرت های بزرگ از سال 1945 پررنگ شده است.در همین راستا نشریه فارن افرز یادداشتی را منتشر کرده و اقتصادنیوز ان را به دو بخش ترجمه کرده است که در ادامه بخش نخست ارائه می شود.

محبوبیت بایدن در ژانویه و آوریل 2021 به 57 درصد رسید اما در دو سال پس از آن کاهش یافته است. کمترین میزان محبوبیت او آوریل 2023 ثبت شد که میزان آن 37 درصد بود.نظرسنجی گالوپ از اول تا بیستم فوریه (12 بهمن تا اول اسفند) از 1016 بزرگسال آمریکایی در سراسر این کشور گرفته شده است.گالوپ در گزارش خود تلویحا به بایدن درباره شکست در انتخابات 15 آبان 1403 ریاست جمهوری هشدار داد و نوشت: «تاریخ نشان می‌دهد که بایدن برای افزایش محبوبیت خود کارهای مهمی برای انجام دادن دارد با توجه به اینکه رئیس‌جمهور مستقری که در دور دوم پیروز می‌شود، معمولا حداقل 50 درصد محبوبیت دارد».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحریک همسر به روش خیلی سریع و راحت