ترامپ: با پیروزی بایدن در انتخابات 2024 بدترین اتفاقات پیش خواهد آمد


دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در یک گردهمایی انتخاباتی بار دیگر به «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی آمریکا و کابینه او تاخت و گفت: «اگر بایدن و اراذل او در سال ۲۰۲۴ پیروز شوند، بدترین اتفاقات پیش خواهد آمد.»

ترامپ: با پیروزی بایدن در انتخابات 2024 بدترین اتفاقات پیش خواهد آمد

به گزارش راهبرد معاصر؛ دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال کنونی آمریکا (۲۰۲۴) از حزب جمهوریخواه روز شنبه به وقت محلی در یک سخنرانی انتخاباتی در «کنفرانس کُنش سیاسی محافظه‌کاران» (CPAC) بشدت به دولت کنونی دموکرات آمریکا تاخت و گفت: اگر من رئیس‌جمهور بودم، حملات به اسرائیل و اوکراین هرگز اتفاق نمی‌افتاد.

ترامپ خطاب به بایدن گفت: «جو بایدن فاسد، اخراج شدی! کاخ سفید را ترک کن». در این هنگام جمعیت هوادار ترامپ نیز او را پس از این سخنانش علیه بایدن تشویق می‌کردند.

رئیس جمهور سابق آمریکا درباره بایدن ادامه داد: «او فاسدترین و بی‌کفایت‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ کشور ما است. او به زودی در جنگ جهانی سوم، منجر به شکست ما خواهد شد.»

ترامپ با بیان اینکه «تنها فردی که بین مردم آمریکا و نابودی قرار دارد، من هستم»، گفت: «بایدن را افراد باهوش احاطه کرده اند، اما آن‌ها «آدم‌های بد» و «افراد بیمار» هستند. او بی لیاقت‌ترین فرد است. او نمی‌تواند به تنهایی از یک صحنه خارج شود. او نمی‌تواند پله‌ها را پیدا کند. سخنرانی او تنها ۲ دقیقه است، زیرا انرژی بیشتری ندارد. مساله کشف کوکائین در کاخ سفید به کجا رسید؟»

رئیس جمهور سابق آمریکا اضافه کرد: «من برای کاخ سفید احترام زیادی قائلم، اما به محض اینکه متهم شدم، این احترام از بین رفت.»

ترامپ سپس گفت: «این مسیر بسیار خطرناکی است که ما به عنوان یک کشور در آن قرار داریم کشور ما دیگر مورد احترام نیست. در سراسر جهان به ما می‌خندند. ما باید از این کابوس خارج شویم. ما در آسیا، خاورمیانه، آفریقا و سراسر جهان مسخره می‌شویم و ما دیگر آن را تحمل نخواهیم کرد.»

رئیس جمهور سابق جمهوریخواه آمریکا ادامه داد: «نمی‌توانیم اجازه دهیم حملات به حزب جمهوری‌خواه ادامه یابد. ما فاسدترین مطبوعات را در همه دنیا داریم. این افراد فاسد هستند. نه همه آنها، حدود ۹۲ درصد.»

ترامپ سپس به اظهارات هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا و رقیب سابق انتخاباتی خود اشاره کرد و گفت که او در مناظره‌ای گفت «من آمریکا را وارد جنگ خواهم کرد. اما معلوم شد که من توانستم جلوی وقوع جنگ‌ها را بگیرم. من یک مخالف هستم.»

ترامپ همچنین به پروند‌های خود در دادگاه‌های آمریکا اشاره کرد و با رد آن‌ها گفت: «من بیشتر از آلفونس کاپون (آل کاپون) متهم شده ام. من چهار بار به دلایل "چرند" متهم شدم.» در این هنگام هواداران ترامپ برای او دست تکان دادند و گفتند: "ما ترامپ را دوست داریم. "

بر اساس نتایج یک نظرسنجی که توسط شرکت افکارسنجی اشلون اینسایتس با شرکت بیش از یک هزار رأی‌دهنده احتمالی از ۱۲ تا ۱۴ فوریه ۲۰۲۴ (۲۳ تا ۲۴ بهمن ۱۴۰۲) انجام شده است، ۴۴ درصد از شرکت‌کنندگان گفتند به ترامپ رای خواهند داد در حالی که تنها ۳۹ درصد از آن‌ها بایدن را به رئیس جمهور سابق آمریکا ترجیح دادند.

نتایج نظرسنجی دیگری که توسط شرکت افکارسنجی مورنینگ کانسالت در بازه زمانی ۱۷ تا ۱۹ فوریه (۲۹ تا ۳۰ بهمن) انجام شده است نیز نشان از آن دارد که ترامپ با کسب ۴۵ درصد آرا از بایدن که فقط ۴۱ درصد به وی رأی داده بودند، پیش افتاده است. در این نظرسنجی ۶ هزار و ۳۲۱ نفر شرکت کرده بودند.

در سایر نظرسنجی‌های انجام شده در ایالت‌های با اهمیت بالا در تعیین برنده نهایی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا نیز ترامپ گوی سبقت را از بایدن ربود، به این ترتیب که رئیس جمهور سابق آمریکا در ایالت میشیگان با ۴۵ درصد به ۴۱ درصد رئیس جمهور کنونی ایالات متحده را شکست داد و در ایالت مهم جورجیا نیز ترامپ با نتیجه ۴۸ درصد به ۴۲ درصد از بایدن پیشی گرفت.

لازم به ذکر است که در یکی از این نظرسنجی‌ها که از سوی اکونومیست انجام شده است، بایدن توانست تنها با یک درصد اختلاف، ترامپ را شکست دهد.

با وجود اینکه دولت آمریکا به تازگی آمار‌های مثبتی در زمینه رشد اقتصادی و کاهش بیکاری در رسانه‌های عمومی منتشر کرده است، ولی نظرسنجی‌ها برای حزب حاکم چندان رضایت بخش نیست.

اکثر نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که بایدن در سطح کشور و مهم‌تر از آن در ایالت‌های کلیدی میدان نبرد را به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور واگذار کرده است.

موضوع جنجال‌های خانواده بایدن، درخواست کمک بیشتر برای اوکراین و اسرائیل و چالش‌های مرز مکزیک همه به ابزار‌هایی برای تبلیغات جمهوری خواهان تبدیل شده است و حتی اعضای جمهوری‌خواه کنگره نیز هفته گذشته موضوع استیضاح بایدن را مطرح کردند. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!