کاخ سفید: توقیف دارایی‌های روسیه دشوار است


کاخ سفید: توقیف دارایی‌های روسیه دشوار است

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد توقیف و انتقال دارایی‌های خارجی روسیه به اوکراین به دلیل ذخیره در سکو‌های بین المللی دشوار است.

کاخ سفید: توقیف دارایی‌های روسیه دشوار است

به گزارش راهبرد معاصر، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید با اشاره به اینکه توقیف دارایی‌های روسیه به دلیل ذخیره آن‌ها در سکو‌های بین المللی دشوار است گفت: واشنگتن مشکلات خاص مرتبط با خروج دارایی‌های مسدود شده فدراسیون روسیه را تشخیص داده است.

ژان پیر گفت: «این تا حدی دشوار است، زیرا آن‌ها در سکو‌های بین المللی ذخیره می‌شوند؛ بنابراین کمی دشوار است. آنقدر‌ها هم که به نظر می‌رسد آسان نیست.»

به گزارش تاس، او تاکید کرد که واشنگتن با متحدان و شرکایش از جمله گروه هفت و همچنین با اعضای کنگره به دنبال راه حلی برای غلبه بر این موضوع هستند.

پس از آغاز عملیات ویژه نظامی، کشور‌های غربی دارایی‌های روسیه را به ارزش بیش از ۳۵۰ میلیارد دلار مسدود کردند که در ایالات متحده، کانادا و کشور‌های اروپایی ذخیره شده بود.

قرار شد دارایی‌های مسدود شده روسیه در اتحادیه اروپا برای حمایت از اوکراین استفاده شود. آیین نامه مربوطه کمیسیون اروپا به تصویب شرکت کنندگان اجلاس بروکسل رسید. درآمد حاصل از دارایی‌های فدراسیون روسیه بخشی از کمک مالی به اوکراین خواهد بود.

در همین حال، روسیه فعالانه در حال آماده شدن برای طرح دعوی قضایی برای خنثی کردن هرگونه تلاش غرب برای انتقال حتی بخشی از دارایی‌های خود به اوکراین است. گزارش شده است که مسکو پیش از این با شرکت‌های حقوقی بین المللی برای نمایندگی منافع خود در دادگاه‌های مختلف به توافقاتی رسیده است./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت