انتقاد تند داسیلوا از اسرائیل؛ این جنگ نیست، نسل کشی است


انتقاد تند داسیلوا از اسرائیل؛ این جنگ نیست، نسل کشی است

رئیس جمهور برزیل بار دیگر به جنایات اسرائیل در غزه واکنش نشان داد و خطاب به سران این رژیم تاکید کرد که این جنگ نیست بلکه نسل کشی است.

انتقاد تند داسیلوا از اسرائیل؛ این جنگ نیست، نسل کشی است

به گزارش راهبرد معاصر، رئیس جمهور برزیل لولا داسیلوا که اظهارات اخیرش علیه رژیم صهیونیستی به تنش میان برازیلیا و تل آویو منجر شده باز هم از جنگ اسرائیل در غزه انتقاد کرد. براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، داسیلوا در اظهارات جدید گفته، «آنچه اسرائیل در غزه انجام می‌دهد جنگ نیست بلکه نسل کشی است چرا که زنان و کودکان را می‌کشد».

وی تاکید کرد که اینکه زنان و کودکان غزه بدون دریافت یک وعده غذایی و یا یک فنجان شیر شب را به روز می‌رسانند غیرقابل قبول است.رئیس جمهور برزیل از حمایتهای واشنگتن از اسرائیل نیز انتقاد کرد و گفت، اینکه یک رای آمریکا مانع از تصویب قطعنامه آتش بس در شورای امنیت سازمان ملل شود کاملا غیرقابل قبول است.


انتقاد داسیلوا از آمریکا یک روز بعد از دیدار وی با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست وزرای خارجه گروه 20 مطرح شده است.«خبرگزاری فرانسه» به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت بلینکن در این دیدار در حمایت از رژیم صهیونیستی به رئیس جمهور برزیل گفته که آمریکا با صحبت‌هایی که وی اخیرا در محکومیت نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه مطرح ساخت و جنایات این رژیم را با جنایات هیتلر مقایسه کرد مخالف است.آمریکا هفته گذشته برای سومین بار قطعنامه پیشنهادی یک عوض شورای امنیت برای آتش بس فوری در غزه را وتو کرد.


رئیس جمهور برزیل هفته گذشته با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی در حال ارتکاب یک نسل‌کشی در نوار غزه است جنایات علیه این باریکه را در تاریخ بی‌سابقه دانست.این اظهارات داسیلوا خشم مقامات رژیم صهیونیستی را برانگیخت تا جاییکه منجر به احضار سفیر برزیل در اراضی اشغالی شد. «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم به صحبت‌های رئیس جمهور برزیل اعتراض و ادعا کرد داسیلوا «هولوکاست را ناچیز شمرده و برای حمله به یهودیان و حق اسرائیل برای دفاع شخصی حمله کرده است. مقایسه کردن اسرائیل با نازی‌ها و هیتلر عبور از خط قرمز است.»در نهایت برزیل سفیر خود را از اسرائیل فراخواند تا تنش در روابط دو طرف به بالاترین حد در دهه های اخیر برسد./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش بسِ دو مرحله‌ای در غزه