پیام دولت بایدن به نتانیاهو


پیام دولت بایدن به نتانیاهو

منابع رسانه‌ای عبری از پیام دولت آمریکا به کابینه رژیم صهیونیستی درباره تهیه طرحی توسط اعراب برای مرحله «پساجنگ» در غزه پرده برداشتند.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد: دولت «جو بایدن » رئیس جمهور آمریکا به اسرائیل ابلاغ کرده است که کشورهای عربی درحال تهیه یک ابتکارعمل برای «پساجنگ» در نوار غزه هستند.

طبق این گزارش، ابتکارعمل اعراب شامل بندی است که بر ادغام جنبش حماس در سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) تاکید دارد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع خود اعلام کرد: فرستاده بایدن، نتانیاهو را تحت فشار قرار داد تا روز بعد از جنگ در غزه را در کابینه مورد بررسی قرار دهد. نماینده بایدن به نتانیاهو هشدار داد که اگر اسرائیل اقدامی نکند واشنگتن و کشورهای عربی به ارائه این طرح‌ها ادامه خواهند داد.

در همین راستا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام صهیونیست گزارش داد: طرح نتانیاهو درباره پساجنگ در غزه با هدف اطمینان دادن به واشنگتن و خشمگین نکردن بن گویر و اسموتریچ است.

جمعه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی سندی را درباره سیاست رژیم صهیونیستی برای «روز بعد از جنگ» به کابینه ارائه کرد که شامل بند بستن آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی(آنروا) با آژانس‌های بین‌المللی دیگر است.

پیام دولت بایدن به نتانیاهو

این سند همچنین شامل ایجاد منطقه امنیتی در نوار غزه در مجاورت با شهرک‌های اسرائیلی و ابقای نیروهای اسرائیلی در مرزهای جنوبی بین غزه و مصر است.

این طرح در همین حال شامل پیشنهادهایی برای انتصاب مقامات فلسطینی‌ای که هیچگونه ارتباطی با حماس یا کشورهای دیگر ندارند، در غزه است.

براساس این طرح ارتش رژیم صهیونیستی قادر خواهد بود در سرتاسر نوار غزه در دوره‌ای که آن را «دوره میانی» نامگذاری کرده‌، دست به عملیات نظامی بزند.

ساکنان غزه نیز بجز بخشی که برای نظم عمومی خواهد بود،‌ غیرمسلح خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان