اولین تست واقعی غوطهوری تسلا سایبرتراک در آب انجام شد
یکی از مالکان تسلا سایبرتراک برای اولین بار تست واقعی غوطهوری این وانت برقی در آب را انجام داد. ایلان ماسک معمولاً قبل از عرضه رسمی محصولات تسلا در بازار ادعاهای برجستهای را مطرح میکند و یکی از همین ادعاها درباره سایبرتراک بوده است. او...
یکی از مالکان تسلا سایبرتراک برای اولین بار تست واقعی غوطهوری این وانت برقی در آب را انجام داد.
ایلان ماسک معمولاً قبل از عرضه رسمی محصولات تسلا در بازار ادعاهای برجستهای را مطرح میکند و یکی از همین ادعاها درباره سایبرتراک بوده است. او گفته که سایبرتراک میتواند به مدت کوتاهی در آب شناور شده و به عنوان یک قایق عمل کند. البته این ادعاها هرگز جدی گرفته نشدهاند زیرا در دستورالعمل گارانتی تسلا مطالب دیگری درباره غوطهوری خودرو در آب آمده است.
البته ماسک دوباره روی ادعای خود درباره تواناییهای غوطهوری سایبرتراک پافشاری کرده است. سال پیش بود که این مدیر خبرساز دنیای خودرو اعلام کرد وانت برقی تسلا به حدی در برابر آب مقاوم است که میتواند به عنوان قایق عمل کند. او گفت:
سایبرتراک به حد کافی ضد آب خواهد بود تا به مدت کمی بتواند به عنوان قایق عمل کند بنابراین امکان عبور از رودخانهها و حتی دریاهای کمعمق وجود خواهد داشت
ماسک افزود هدف سایبرتراک توانایی عبور از آبهای بین پایگاه اسپیس ایکس و جزیره ساوت پادر در تگزاس است. فاصله بین این دو بخش به حدود ۳۶۰ متر میرسد. با توجه به گفتههای ماسک میتوان اظهارات او درباره وضعیت غوطهوری سایبرتراک را جدی گرفت چراکه یک حالت ویژه نیز برای وانت یاد شده وجود دارد تا بتواند در آب حرکت کند. تسلا میگوید در این حالت ارتفاع خودرو به حداکثر میرسد و مجموعه باتری تحتفشار قرار میگیرد. با تمامی این تفاسیر یکی از مالکان وانت موردبحث برای اولین بار تست غوطهوری تسلا سایبرتراک در آب را انجام داده است.
اولین نکته به رد کردن بسیار سریع هشدارهای تسلا در زمان فعالسازی حالت آفرود توسط مالک سایبرتراک مربوط میشود. این اولین چیزی است که مالکان باید در زمان ورود سایبرتراک به آب بررسی نمایند. تسلا به وضوح میگوید آسیب دیدن خودرو در زمان آفرود رفتن تحت پوشش گارانتی نیست. از آنجایی که شما از حالت آفرود برای دسترسی به حالت غوطهوری استفاده میکنید بنابراین باید دقت داشته باشید که خبری از گارانتی برای آسیبهای وارده به سایبرتراک وجود نخواهد داشت. در زمان فعالسازی حالت غوطهوری نیز یک هشدار دیگر وجود دارد.
این هشدار میگوید تحتفشار قرار گرفتن باتری حداکثر ۱۰ دقیقه طول میکشد و به مدت ۳۰ دقیقه ادامه دارد. تسلا عبور از آب با عمق بیش از ۷۰ سانتیمتر را توصیه نمیکند و اعلام میکند این کار با ریسک خود مالک صورت میپذیرد؛ اما در تست اول خودرو کار سختی ندارد و ارتفاع آب تنها به حدود ۳۰ سانتیمتر میرسد؛ اما در تستهای بعدی عمق آب بیشتر میشود و راننده نیز بر سرعت خودرو میافزاید که این امر باعث ایجاد موج بزرگی میشود اما سایبرتراک مشکلی در عبور از آن ندارد. البته این تستها بدون آسیب نبودهاند و دو بخش پلاستیکی خودرو آسیب دیدهاند. مشکل بزرگتر به بخش پایینی در پشتی و پوشش فضای بار مربوط میشوند که بنا به گفته مالک پس از تستهای غوطهوری در آب دیگر کار نمیکنند.