مخالفت شدید فرانسه با حمله رژیم صهیونیستی به رفح


مخالفت شدید فرانسه با حمله رژیم صهیونیستی به رفح

ریاست جمهوری فرانسه از گفتگوی بایدن و مکرون درباره تحولات فلسطین خود خبر داد.

مخالفت شدید فرانسه با حمله رژیم صهیونیستی به رفح

به گزارش راهبرد معاصر، ریاست جمهوری فرانسه با اننتشار بیانیه‌ای از گفتگوی رئیس جمهور این کشور و همتای آمریکایی خود خبر داد.

ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه خود آورده است: مکرون در تماس با بایدن بر ضرورت آتش بس در غزه و مخالفت خود با حمله به رفح تاکید کرد.

به گفته ریاست جمهوری فرانسه، مکرون و بایدن در این گفتگوی تلفنی بر لزوم دستیابی به توافقی در مورد زندانیان دو طرف تاکید کردند.

ریاست جمهوری فرانسه افزوده است: مکرون و بایدن بر نیاز فوری برای اطمینان از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه تاکید کردند. دو طرف همچنین بر عزم مشترک خود برای پرهیز از گسترش مناقشه در منطقه به ویژه در لبنان تاکید کردند.

همزمان برخی رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند که ارتش قادر به برآورده سازی اهداف خود در برابر حزب الله لبنان در مرزهای مشترک نیست.

کانال ۱۳ اسرائیل نیز در گزارشی اعلام کرد: «ارتش اسرائیل قادر به حمله به لبنان، ایجاد کمربند تا اللیطانی و حذف اعضای حزب الله که در اصل در آن مناطق زندگی می‌کنند، نیست.

علاوه بر این، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مطلبی به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده است که بیشتر شبکه تونل‌های حماس دست نخورده باقی مانده است.

نیویورک تایمز در این گزارش به صراحت اذعان دارد که «اسرائیل» نمی‌تواند به هدف خود برای از بین بردن توان نظامی حماس دست یابد.

نیویورک تایمز همچنین گفته است که حداقل ۵ هزار جنگجوی حماس در شمال نوار غزه باقی مانده‌اند.

از سوی دیگر، رسانه‌های رژیم صهیونیستی سندی را منتشر کردند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در خصوص جنگ غزه ارائه داده و دیدگاه‌های وی در خصوص روز بعد از جنگ در غزه را برای بررسی در کابینه آورده است.

بر اساس این گزارش، دیدگاه نتانیاهو نسبت به پایان جنگ شامل کنترل امنیتی رژیم صهیونیستی بر نوار غزه بدون محدوده زمانی است. وی معتقد است که در صورت پایان جنگ باید نوار غزه به صورت کامل خلع سلاح شود و فقط نیروهای پلیس می‌توانند سلاح در اختیار داشته باشند.

نتانیاهو تاکید دارد که رژیم صهیونیستی بعد از پایان جنگ باید کنترل گذرگاه فیلادلفیا را نیز با همکاری مصر در اختیار داشته باشد.

رسانه‌های صهیونیست تاکید کردند که سند نتانیاهو در خصوص پایان جنگ در غزه خواستار انحلال آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی (آن روا) و جایگزین شدن آن با یک آژانس امدادرسانی دیگر است.

تلاش رژیم صهیونیستی برای ارائه دیدگاه خود نسبت به پایان جنگ غزه در حالی است که بسیاری از صهیونیست‌ها معتقدند این رژیم با گذشت نزدیک به ۵ ماه از این جنگ، غیر از کشتار غیر نظامیان هیچ دستاوردی نداشته و در باتلاق غزه گرفتار شده است.

کارشناسان، رفتارهای سیاسی نتانیاهو در این خصوص و پیروز نشان دادن خود در این جنگ را فرار به جلو نسبت به اخباری می‌دانند که از شکست ارتش و تلاش‌های دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در جنگ غزه و احتمال انحلال کابینه این رژیم در پی پایان جنگ حکایت دارد.

همچنین نتایج یک نظرسنجی که روزنامه صهیونیستی معاریو آن را منتشر کرده، نشان می‌دهد که در صورت برگزاری انتخابات زود هنگام پارلمانی در سرزمین‌های اشغالی، حزب آبی- سفید به ریاست بنی گانتس عضو شورای جنگی رژیم صهیونیستی که از مخالفان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به شمار می‌رود، با کسب ۳۹ کرسی در رتبه اول قرار خواهد گرفت.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که حزب لیکود به ریاست نتانیاهو بخش عمده‌ای از حامیان خود را از دست داده و در صورت برگزاری انتخابات تنها می‌تواند ۱۸ کرسی پارلمانی را از آن خود کند.

به این ترتیب ائتلاف حاکم کنونی نیز تنها می‌تواند ۴۴ کرسی در پارلمان به دست بیاورند، در حالی که مخالفان کابینه ۷۱ کرسی را از آن خود می‌کنند./ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)