آیا شنبه 5 اسفند 1402 تعطیل است


آیا شنبه 5 اسفند 1402 تعطیل است

با نزدیک شده به روز نیمه شعبان خبرهای متعددی درباره تعطیلی شنبه 5 اسفند 1402 به دلیل بین التعطیلین بودن از سوی منابع خبری به گوش می رسد. جهت اطلاع از تعطیلی شنبه در ادامه خبر با ما همراه باشید.

در یکی دو روز گذشته گمانه زنی هایی از احتمال تعطیلی شنبه 5 اسفند 1402 به دلیل بین التعطیلین بودن می رود. خیلی از سایت های خبری از احتمال قوی تعطیلی شنبه صحبت میکنند. حال در ادامه خبر به جزئیات این تعطیلی احتمالی می پردازد.

۶ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با ولادت حضرت قائم (عج) تعطیل رسمی اعلام شده است. از آنجایی که روز قبل این تعطیلی رسمی اسفندماه شنبه است شایعاتی درباره اعلام میان تعطیلی شنبه ۵ اسفندماه به دلیل برگزاری جشن نیمه شعبان منتشر شده است.

استاندار برای تعطیلی شنبه آینده در قم با وزارت کشور مکاتبه کرد

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم گفت: تعطیلی روز شنبه پنجم اسفند ماه یک روز مانده به جشن نیمه شعبان در قم در اختیار استان نیست و استاندار در این زمینه با وزارت کشور مکاتبه کرده‌است.

ابوالقاسم مقیمی روز چهارشنبه در نشست خبری برگزاری جشن‌های نیمه شعبان‌ قم که در سالن جلسات فرهنگ‌سرای جوان برگزار شد اظهار داشت: تایید تعطیلی کامل در مواقع غیر بحران و تعطیلی‌های مناسبتی با شورای امنیت کشور است و استاندار قم ضمن نظر مساعد برای تعطیلی شنبه موضوع را با وزارت کشور مکاتبه کرده است اما زمان پاسخ آن وزارتخانه مشخص نیست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به جای ۲ روز میزبانی ، امسال چهار روز میزبانی از زائران مسجد جمکران در قم خواهیم داشت گفت: تدارکات لازم جهت پذیرایی از زائران از ظهر فردا پنجشنبه تا یکشنبه آینده انجام و از یک هفته جلوتر نصب مواکب مورد نیاز در مسیر زائران مسجد مقدس جمکران آغاز شده‌است.

آیا شنبه 5 اسفند 1402 تعطیل است

جزئیات تعطیلی ادارت و مدارس در روز شنبه 5 اسفند 1402

برای بعضی از هم وطنانمان این سوال مطرح شده است که آیا روز شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ (یک روز قبل از نیمه شعبان ) تعطیل است یا خیر؟

با توجه به تعطیلی روز یکشنبه ۶ اسفند به مناسبت ولادت امام زمان (عج) نیمه شعبان و روز جمعه ۴ اسفند که تعطیل رسمی است، آیا روز شنبه به عنوان بین التعطیلی ، تعطیل می شود؟

در حالی که روزهای پایانی سال را از سر می‌گذرانیم، همه منتظر پاسخ این پرسش هستند که آیا روز شنبه 5 اسفند نیز به عنوان یک روز تعطیل در نظر گرفته خواهد شد یا خیر.

تا این لحظه‌ دولت هیچ تصمیمی برای تعطیل رسمی اعلام کردن این روز نگرفته است.

اما این روز احتمالاً بین التعطیلی قرار خواهد گرفت، زیرا یک روز پس از جمعه که همواره تعطیل است و روزی قبل از یکشنبه که به مناسبت نیمه شعبان تعطیل رسمی است، می باشد.

در صورت اعلام تعطیل شدن شنبه ۵ اسفند این خبر به روزرسانی خواهد شد.

آخرین خبر درباره تعطیلی شنبه ها و تغییر ساعت کاری

چند روز گذشته احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت درباره تغییر ساعت کار رسمی اظهار کرد: دولت برنامه‌ای برای تدوین لایحه تغییر ساعت کار رسمی کشور ندارد. بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، دولت این اختیار را دارد که ساعت دستگاه‌های زیر مجموعه خود را به گونه‌ای تنظیم کند که استفاده بهینه از انرژی محقق شود.

همچنین سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره تعطیلی شنبه‌ها گفت: هنوز در دولت این موضوع مطرح نشده است. مجلس این امر را به دولت واگذار کرده است و صرفا گفته اند باید دو روز در هفته تعطیل باشد و اینکه کدام یک از روزها باشد را به دولت واگذار کرده اند. باید در دولت جلسات برگزار شود و این روزها نهایی شود. در کمیسیون اجتماعی مجلس دو نظر وجود داشت؛ برخی می‌گفتند شنبه و برخی هم نظرشان بر تعطیلی پنجشنبه‌ها بود.

گفتنی است مدت‌هاست طرح تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه به دلیل هماهنگی با تقویم جهانی مطرح شده است که هنوز به تصویب نهایی نرسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعطیلی مدارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید