آخرین اخبار واریز سهمیه بنزین خودروها


آخرین اخبار واریز سهمیه بنزین خودروها

سهمیه بندی بنزین در نیمه شب ابتدای هر ماه به کارت سوخت دارندگان وسایل نقلیه شارژ می شود.

سهمیه بندی بنزین در نیمه شب ابتدای هر ماه به کارت سوخت دارندگان وسایل نقلیه شارژ می شود.

به گزارش «دنیای سفر»، سهمیه بندی بنزین در نیمه شب ابتدای هر ماه به کارت سوخت دارندگان وسایل نقلیه شارژ می شود. بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه از آبان ۱۳۹۸ تاکنون نرخ بنزین سهمیه ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان، نرخ بنزین آزاد هر لیتر ۳۰۰۰ تومان و نرخ بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

واریز سهمیه بنزین اسفند

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اسفندماه ۱۴۰۲ خودروهای شخصی بدون هیچ گونه تغییری ساعت صفر بامداد یکم اسفندماه در کارت های هوشمند سوخت شخصی شارژ شد.

۲۱۰ لیتر شارژ کارت سوخت شخصی

بنا بر اعلام مسئولان شرکت پخش فرآورده های نفتی، سهمیه بنزین ماهیانه مالکان خودرو در ابتدای هر ماه به شرح زیر واریز می شود:

۶۰ لیتر بنزین سهمیه ای
۱۵۰ لیتر بنزین آزاد

سهمیه بنزین آزاد در پایان هر ماه صفر خواهد شد. سهمیه بنزین یارانه ای تا ۹ ماه ذخیره می شود.

آخرین اخبار واریز سهمیه بنزین خودروها

سهمیه بنزین ماهانه خودروها

خودروهای سواری شخصی = ۶۰ لیتر
خودروهای سواری شخصی دوگانه سوز = ۳۰ لیتر
موتورسیکلت ها = ۲۵ لیتر

نرخ بنزین سهمیه ای و آزاد

بنزین سهمیه ای = هر لیتر ۱۵۰۰ تومان
بنزین آزاد = هر لیتر ۳۰۰۰ تومان
بنزین سوپر = هر لیتر ۳۵۰۰ تومان

سهمیه سوخت ذخیره چیست؟

سهمیه سوخت مصرف نشده تا ۹ ماه در کارت سوخت ها ذخیره می شود. لذا در صورت مصرف نکردن کارت سوخت بیش از زمان اعلام شده، سهمیه سوخت می سوزد. مالک هر خودرو تنها می تواند سهمیه سوخت هر خودرو سواری برای ۹ ماه (۵۴۰ لیتر) و برای ذخیره ۹ ماه موتور سیکلت ها ( ۲۲۵ لیتر) را ذخیره کند.

کارت هوشمند سوخت چیست؟

کارت هوشمند سوخت از نظر شکل ظاهری شبیه به کارت های اعتباری بانکی است. قرار گرفتن یک تراشه در کارت به جای نوار مغناطیسی، آن را تبدیل به یک کارت هوشمند با قابلیت سرویس دهی در موارد گوناگون کرده است.

درخواست کارت سوخت المثنی

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران درباره «نحوه درخواست و صدور کارت هوشمند سوخت المثنی» و «حذف رمز کارت سوخت» اطلاعیه هایی را روی تارنمای خود قرار داده است.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران طبق یک اطلاعیه اعلام کرد: برای حذف رمز کارت سوخت باید به یکی از ناحیه های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران مراجعه شود.

دریافت کارت سوخت المثنی با مراجعه به پلیس +۱۰ امکان پذیر است.

مدارک دریافت کارت سوخت المثنی

مدارک شناسایی مالک خودرو
معرفی نامه از سازمان مربوطه با درج شماره ملی در آن (جهت حذف رمز)
کارت ملی نماینده معرفی شده (مختص حذف رمز)
کارت شناسایی خودرو یا شناسنامه مالکیت آن
بیمه خودرو معتبر
اصل کارت هوشمند سوخت
فرم درخواست رمزگشایی یا صدور کارت سوخت المثنی

دریافت و سهمیه کارت سوخت خودروهای صفر

کارت سوخت خودروهای صفر توسط نمایندگی ارسال می شود و نیاز به درخواست آنلاین و حضوری نیست. سهمیه کارت سوخت خودروهای صفر از زمان صدور کارت برای یک ماه شارژ می شود.

عدم تغییر سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی

جعفر سالاری، مدیرعامل شرکت پخش فراورده های نفتی گفت: تخصیص سهمیه بنزین ۶۰ لیتری ۱۵۰۰ تومانی تغییری نکرده است. سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی در کارت های سوخت شخصی از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر کاهش یافته است.

آخرین اخبار واریز سهمیه بنزین خودروها

عدم تغییر قیمت بنزین در سال ۱۴۰۳

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال در دی ماه ۱۴۰۲ گفت: قیمت حامل های انرژی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ ثابت و مانند سال ۱۴۰۲ است. کمیسیون تلفیق این موضوع را تصویب کرد. سال آینده قیمت بنزین تغییر نمی کند.

در همین رابطه (بیشتر بدانید): معاینه فنی چیست و چه کاربردی دارد؟

پیشنهاد تخصیص ۱۵ لیتر بنزین قابل معامله به هر نفر

مرکز پژوهش های مجلس پیشنهاد داده است که سهمیه قابل معامله بنزین به سرپرستان خانوار تخصیص یابد. در این پیشنهاد اصلاحی، دولت موظف خواهد بود از ابتدای خردادماه سال ۱۴۰۳ به سرپرستان خانوارهای فاقد خودرو، به ازای هر نفر ۱۵ لیتر بنزین اختصاص دهد. این بنزین از محل حذف سهمیه خانوارهای دارای ۳ خودرو و بیشتر تامین می شود و امکان مبادله آن وجود خواهد داشت. در این اقدام قیمت بنزین در هیچ یک از نرخ های سهمیه ای و آزاد افزایش نخواهد داشت.

طبق این پیشنهاد، دولت موظف است سهمیه سابق را برای حداکثر دو خودرو سواری در خانوارهای دارای خودرو و نیز سایر سهمیه ها شامل خودروهای عمومی، وانت بار و موتورسیکلت حفظ کند. پیش تر برخی کارشناسان و نمایندگان مجلس نیز به این طرح اشاره کرده بودند و وزیر اقتصاد نیز در خلال اظهارات پیشین خود درباره این موضوع صحبت کرده بود.

عرضه بنزین به صورت آفلاین تا اطلاع ثانوی

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در پی اختلال در جایگاه های عرضه سوخت اعلام کرد که کارگروه های تخصصی برای رفع اختلال در کوتاه ترین زمان ممکن تشکیل شده است و تا زمان رفع مشکل و اتصال دوباره سامانه سوخت، توزیع فرآورده های نفتی به صورت آفلاین انجام خواهد شد.

اختلال در پمپ بنزین ها (آذر ۱۴۰۲)

طبق مشاهدات میدانی از صبح امروز، ۲۷ آذرماه ۱۴۰۲ تعدادی از جایگاه های سوخت تهران از کار افتاده اند. یکی از کارکنان جایگاه سوخت میدان فردوسی می گوید: از صبح سیستم دچار مشکل شده و فعلا زمان درست شدن آن مشخص نیست و پیگیری ها برای رفع این مشکل ادامه دارد.

طبق اظهارات رئیس صنف جایگاه داران: اختلال نرم افزاری در برخی از سامانه هوشمند سوخت در برخی جایگاه های سوخت بوجود آمده است. تمام متخصصان مربوطه در حال تلاش برای حل این مشکل هستند. این موضوع در همه جایگاه ها وجود ندارد و تنها برخی جایگاه ها با این مساله مواجه شده اند.

افرادی که نیاز ضروری به بنزین ندارند، طی چند ساعت آینده از مراجعه به جایگاه های سوخت خودداری کنند. کمبود بنزین و گازوئیل به هیچ وجه مطرح نیست و افزایش قیمتی در دستور کار نیست، این اختلال یک مشکل فنی است.

در حال حاضر امکان عرضه سوخت با کارت فراهم نیست و تا ساعات آینده عرضه بنزین و گازوییل به صورت آفلاین انجام خواهد شد، یعنی متقاضیان می توانند سوخت را با نرخ آزاد دریافت کنند.

وزارت نفت اعلام کرئه است: اختلال در جایگاه های بنزین به هیچ وجه به تغییر قیمت بنزین ارتباطی ندارد. برخی جایگاه های سوخت به صورت دستی فعالیت خود را از سر گرفته اند، با این وجود وزارت نفت از مردم خواست فعلا به جایگاه های سوخت مراجعه نکنند.

وزیر نفت گفت: پیش بینی می شود تا ساعت ۱۵ همه جایگاه های سوخت در همه استان ها به صورت دستی وارد مدار شوند.

آخرین اخبار واریز سهمیه بنزین خودروها

حذف اختصاص بنزین به کارت ملی

طبق نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تبصره اختصاص بنزین به کد ملی اشخاص حذف شده است.

عدم محدودیتی در سوخت گیری

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی، اعلام کرد: محدودیتی برای سوخت گیری جایگاه ها وجود ندارد. کارت اضطرار در جایگاه های سوخت پیش بینی شده است.

افزایش کارمزد عرضه سوخت

هیئت وزیران تصویب کرد: کارمزد عرضه بنزین و سی ان جی در سال ۱۴۰۲ به ترتیب ۴۰ و ۶۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش خواهد داشت. دولت باید از محل منابع خود این افزایش هزینه را پرداخت کند. افزایش کارمزد فروش برای جایگاه ها، به معنای افزایش قیمت سوخت برای مصرف کننده نیست.

لغو سقف سوختگیری

محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهوری، با اعلام لغو محدودیت سوختگیری خودروهای سواری، گفت: برای حل مشکل ازدحام در جایگاه های توزیع سوخت، تصمیم بر این شد سقف سوختگیری در جایگاه توزیع سوخت و برخی محدودیت ها تا زمان برگشت شرایط به حالت عادی لغو شود. موضوع افزایش قیمت مطرح نیست و امسال برنامه ای در این باره و کاهش سهیه سوخت نداریم.

بنزین رایگان برای مسافران زمینی کیش

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش اعلام کرد: به هر خودرو هنگام ورود به جزیره کیش، ۲۰۰ تا هزار لیتر بنزین رایگان اختصاص داده می شود. این طرح، با نام «رویداد تابستانه سلام هموطن کیش» اجرا می شود. این مسافران با نصب برانامه مشعل، علاوه بر دریافت ۲۰۰ لیتر بنزین رایگان، با استقرار در هتل ها، خرید از مراکز پذیرایی، بازارها و تفریحات گردشگری، تخفیفات ۲۰ تا ۷۰ درصدی خود را بصورت بنزین رایگان دریافت می کنند.

حذف کارت آزاد جایگاه تا شهریور

علی اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، درباره روند حذف کارت آزاد جایگاه ها گفت: بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲، وزارت نفت باید تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲، استفاده از کارت سوخت شخصی را برای ۹۰ درصد خودروهای بنزین سوز و برای ۹۵ درصد خودروهای نفت سوز پیاده سازی کند. از ابتدای سال اطلاع رسانی هایی در این باره انجام شده است. میزان سهمیه کارت های هوشمند سوخت شخصی تغییری نکرده است.

آخرین اخبار واریز سهمیه بنزین خودروها

شارژ سوخت در کارت بانکی

رئیس کانون انجمن های صنفی جایگاه داران اعلام کرد: عرضه سوخت با کارت بانکی از یک جایگاه در تهران و همچنین جایگاه هایی که بنزین سوپر عرضه می کنند، آغاز می شود. بعد از بررسی های لازم، نقاط قوت و ضعف، این طرح به صورت سراسری اجرا خواهد شد.

هر جایگاه، یک کارت سوخت

رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت کشور، درباره آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارت سوخت جایگاه ها گفت: از مردادماه ۱۴۰۲، هر جایگاه تنها یک کارت سوخت برای بنزین آزاد در اختیار دارد. میزان استفاده از کارت سوخت شخصی برای بنزین آزاد، حدودا ۱۰ برابر شده است. با افزایش سرعت صدور کارت های سوخت المثنی، مشکلات پیش روی طرح مدیریت مصرف بنزین و حذف کارت سوخت جایگاه ها حل خواهد شد.

احتمال واردات بنزین از روسیه

علی محمودیان، رئیس اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین و خدمات وابسته، با اشاره به مصرف روزانه بیشتر از ۱۰۰ میلیون لیتر در روز گفت: به دولت پیشنهاد دادیم به مدت ۳ سال سوخت CNG را به صورت رایگان توزیع کنیم تا مردم به دوگانه سوز کردن خودروهایشان ترغیب شوند. از آن جا که روسیه یکی از بزرگ ترین ذخایر گاز در دنیا را دارد، احتمال واردات بنزین از این کشور مطرح شده است. تصمیم نهایی درباره قیمت بنزین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، تصمیم نهایی خود را درباره تغییر قیمت بنزین اعلام کرد. طبق اطلاعیه این شرکت:

بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲، قیمت بنزین تغییر نمی کند. تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲، استفاده از کارت سوخت شخصی باید به ۹۰ درصد برسد. کارت سوخت جایگاه داران به طور کامل جمع آوری نمی شود و هر جایگاه به میزان لازم، کارت سوخت جایگاه در اختیار خواهد داشت.

محدودیت سقف استفاده از کارت سوخت آزاد

بر اساس گفته های سخنگوی صنف جایگاه داران، کارت های سوخت آزاد گرچه از نظر تعداد استفاده در روز، محدودیتی ندارند اما بیش از ۸ هزار لیتر در روز نمی توان از آن برداشت کرد.

وجود کارت سوخت سکو برای بنزین سوپر و معمولی

رئیس صنف جایگاه داران کشور گفت: بنابر موقعیت جغرافیایی و میزان فروش، کارت سوخت آزاد در اختیار جایگاه ها است. برای هر سکوی موتور و هر بنزین سوپر، یک کارت سوخت جایگاه وجود دارد.

وجود کارت سوخت جایگاه به اندازه کافی

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در اطلاعیه ای بیان کرد: هیچ محدودیتی برای استفاده از کارت های شخصی سوخت و کارت جایگاه وجود ندارد. امکان استفاده از هر دو نوع کارت به هر میزان میسر است. کارت سوخت جایگاه به تعداد کافی در همه جایگاه های سوخت موجود است.

جمع آوری کارت سوخت جایگاه داران

قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: درصد بالایی از کارت سوخت جایگاه داران در حال جمع آوری است. برخی کارت ها در اختیار جایگاه داران قرار می گیرد تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار بگیرد. این اقدام برای مدیریت و جمع آوری داده مصرف سوخت انجام می شود. تغییری در سهمیه بندی و قیمت بنزین وجود ندارد. اکنون ماهانه ۶۰ لیتر سهمیه بنزین با نرخ ۱۵۰۰ تومان و ۱۵۰ لیتر با نرخ ۳ هزار تومان به کارت سوخت افراد واریز می شود.

ممنوعیت خرید و فروش مکمل در جایگاه سوخت

اسدالله قلی زاده، رئیس صنف جایگاه داران، اعلام کرد: خرید و فروش مکمل سوخت در جایگاه های سوخت ممنوع است. فروش اجباری مکمل بنزین، قابل تعقیب قضایی است.

ممنوعیت ارائه بنزین به جز باک خودرو

سخنگوی جایگاه داران سوخت اعلام کرد: ارائه بنزین به جز باک خودرو ممنوع است. پرسنل پمپ بنزین تا کمتر از ۴ لیتر و برای جابه جایی خودرو، می توانند با مراجعان همکاری کنند.

جزئیات ارائه یارانه بنزین به افراد فاقد خودرو

بیگی نژاد، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، دولت مجاز است از ابتدای خرداد ماه ۱۴۰۲ و در صورت تحقق منابع به سرپرست خانوارهای فاقد خودرو به ازای هر عضو خانواده، ماهانه ۱۵ لیتر بنزین سهمیه ای اختصاص دهد. ما در این مصوبه دولت را مکلف به اعطای یارانه بنزین به افراد فاقد خودرو نکردیم، بلکه گفتیم دولت مجاز است. ممکن است دولت بگوید زیرساخت های لازم را برای انجام این کار ندارد. بنزین قطعا گران نخواهد شد. در کمیسیون تلفیق این موضوع مطرح شد که به هیچ عنوان قیمت بنزین افزایش پیدا نکند.

اختصاص سهمیه بنزین به خانوارهای بدون خودرو

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس: دولت با مصوبه اختصاص سهمیه بنزین به خانوار های بدون خودرو اجازه دارد بدون افزایش هرگونه قیمت سهمیه ای و آزاد بنزین، با استفاده از صرفه جویی ها، سهمیه ای را به خانوارهای بدون خودرو اختصاص دهد. به هر نفر ماهانه ۱۵ لیتر بنزین اختصاص داده می شود و امکان تبادل آن در بازار فراهم می شود. سهمیه های خودرو های سواری عمومی مانند تاکسی ها، تاکسی های اینترنتی، وانت بار ها، موتورسیکلت ها و خانوارهایی که دو خودرو در خانه دارند، حفظ می شود.

عدم تغییر سهمیه بنزین در سال ۱۴۰۲

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ برای اختصاص سهمیه بنزین به خانوار های بدون خودرو تاکید کرد: سال آینده سهمیه ۱۵۰۰ تومانی دولتی و سهمیه ۳۰۰۰ تومانی آزاد ثابت خواهد ماند.

اجباری شدن استفاده از کارت سوخت شخصی

بیگی نژاد، عضو کمیسیون تلفیق مجلس: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق در روز گذشته، همه افراد جامعه در سال آینده باید از کارت سوخت شخصی استفاده کنند. این کار مانع زیادی برای قاچاق ‎سوخت ایجاد خواهد کرد. وقتی سوخت گران نمی شود، برای حفظ ثروت ملی لازم است بر توزیع آن نظارت بیشتری صورت گیرد. بدین منظور، کارت های سوخت جایگاه داران غیرفعال و حذف خواهد شد.

ممنوعیت توزیع بنزین یورو ۲ در کلانشهرها

سخنگوی اتحادیه جایگاه داران سوخت: توزیع بنزین معمولی و یورو ۲ در کلانشهرها ممنوع می شود. مصرف روزانه بنزین در پایتخت حدود ۲۰ میلیون لیتر است. بنزین مصرفی شهروندان تهران، یورو ۴ و بنزین سوپر است.

عدم افزایش قیمت بنزین در سال ۱۴۰۲

بنابر لایحه تصویب شده سال ۱۴۰۲ توسط دولت، قیمت بنزین در سال آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت.

عرضه مجدد بنزین سوپر

سخنگوی شرکت پالایش پخش درباره عرضه بنزین سوپر در جایگاه های سوخت گفت: به دلیل بروز مشکلات فنی در یکی از قطعات تولید بنزین سوپر در پالایشگاه اراک، امکان تولید بنزین سوپر وجود نداشت. از روز ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱ با رفع مشکلات، دوباره تولید روزانه ۸ میلیون لیتر بنزین سوپر آغاز شده است. قیمت بنزین نیز به گفته رئیس جمهور تا دو سال افزایش نمی یابد.

آخرین اخبار واریز سهمیه بنزین خودروها

سهمیه سوخت خودروهای فرسوده

محمود مشهدی شریف، رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط خودرو، درباره خودروهای فرسوده ای که سهمیه سوخت به آن ها تعلق می گیرد، گفت: در حال حاضر حدود ۳.۵ میلیون خودرو بنزینی فرسوده و ۲۵۰ هزار خودرو دیزلی فرسوده در کشور وجود دارند. در حال حاضر تنها خودروهایی مشمول دریافت کارت و سهمیه سوخت نیستند که دارای پلاک قدیم یا نواقصی در پرونده باشند.

فروش سهمیه بنزین

در طرح بازتوزیع یارانه بنزین: افراد می توانند با ورود به سامانه benzineman.ir سهمیه بنزین خودو را بفروشند. نگهداری سهمیه تا ۴۰۰ لیتر امکان پذیر است. با بیش از ۴۰۰ لیتر سهمیه به ریال تبدیل شده و به حساب سرپرست خانواده واریز می شود. در صورت فروش سهیمه در چند مرحله، مبلغ آن تنها یک بار در ماه واریز خواهد شد.

جزئیات طرح یارانه بنزین

وزیر نفت شایعات پیرامون گرانی بنزین را تکذیب کرد و در خصوص جزئیات طرح جدید مجددا توضیح داد:

پرداخت یارانه بنزین به افراد فاقد خودرو
اجرای طرح های آزمایشی توزیع بنزین در کیش و قشم
توزیع بنزین در سراسر کشور (پس از طرح آزمایشی)
این یارانه به کارت ملی اختصاص می گیرد نه خودرو
این یارانه به مقدار ۱۵ لیتر و قیمت آن ۱۵۰۰ تومان است
افراد باید حداقل یک سال در ایران اقامت داشته باشند
افرادی که بنزین دریافت می کنند می توانند از آن استفاده کرده یا به صورت اعتباری از بخش ریالی آن استفاده کنند.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...