مجارستان آخرین مانع الحاق سوئد به ناتو را کنار می‌زند


مجارستان آخرین مانع الحاق سوئد به ناتو را کنار می‌زند

در آستانه سفر نخست‌وزیر سوئد به بوداپست، نخست‌وزیر مجارستان از تدارک کشورش برای موافقت نهایی با عضویت سوئد در ناتو خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ در شرایطی که فشارها بر مجارستان برای موافقت با الحاق سوئد به ناتو ادامه دارد، بوداپست خود را برای تصویب نهایی موافقتش با این الحاق آماده کی‌کند.


نخست‌وزیر مجارستان ویکتور اوربان امروز در مصاحبه با شبکه رادیویی دولتی این کشور خبر داد که در جریان سفر امروز نخست‌وزیر سوئد اولف کریسترسون به بوداپست، دو کشور یک توافق امنیتی جدید امضا خواهند کرد.


سفر نخست‌وزیر سوئد به مجارستان که قرار است امروز انجام شود، در حالی صورت می‌گیرد که مجاستان تنها کشور عضو ناتو است که هنوز موافقت نهایی خود را با الحاق سوئد به ناتو تصویب نکرده است.


اوربان گفت که «ما همه مسائل باقی مانده را کنار می‌گذاریم و یک قرارداد دفاعی را امضا خواهیم کرد و همچنین تصمیمات یا اهدافی را در مورد همکاری نظامی تعیین خواهیم کرد».


قرار است پس از سفر نخست‌وزیر سوئد به مجارستان، آنها در یک نشست خبری مشترک در بوداپست حاضر شوند.


اوربان اعلام کرد که روز دوشنبه (هفته آینده) پارلمان مجارستان مصوبه موافقت این کشور با الحاق سوئد به ناتو را تصویب خواهد کرد.


به گزارش رویترز، مجارستان طبق توافق سال 2001 با سوئد، از این کشور جنگنده «گریپن» اجاره می‌کند.


نخست‌وزیر سوئد اوایل هفته جاری درباره سفرش به بوداپست گفته بود که سوئد خواهان توسعه بیشتر همکاری با مجارستان در زمینه هواپیماهای گریپن است و این موضوع در دستورکار نخست‌وزیران دو کشور خواهد بود./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!