دیدار بایدن با خانواده الکسی ناوالنی


دیدار بایدن با خانواده الکسی ناوالنی

رئیس جمهوری آمریکا با همسر و دختر آلکسی ناوالنی دیدار کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کاخ سفید پنجشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که این دیدار در کالیفرنیا انجام شد و بایدن «تسلیت قلبی» خود را به خانواده ناوالنی اعلام کرد.

کاخ سفید افزود که بایدن در این دیدار «شجاعت باورنکردنی ناوالنی و میراث وی در مبارزه با فساد و مبارزه برای یک روسیه آزاد و دموکراتیک» را ستود.

بایدن در صحبت با خبرنگاران نیز اظهار کرد که واشنگتن قصد دارد در ارتباط با درگذشت ناوالنی، تحریم‌هایی علیه روسیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور اعمال کند.

خبرگزاری ریانووستی روز جمعه گذشته به نقل از منابع قضایی روسیه اعلام کرد: ناوالنی که در حال گذراندن دوران محکومیت در زندانی در منطقه یامالو-نِنِتس روسیه بود، روز جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ بعد از یک پیاده‌روی احساس ناخوشایندی کرد و بی‌درنگ هوشیاری خود را از دست داد. بنا بر این گزارش، کارکنان پزشکی زندان برای احیای وی وارد عمل شدند و یک تیم فوریت های پزشکی فراخوانده شد؛ آنها سعی کردند ناوالنی را احیا کنند، اما موفق نشدند.

ناوالنی منتقد سرشناس حکومت روسیه که به‌دلیل محکومیت‌های قبلی زندانی بود، ۱۳ مرداد در پایان یک محاکمه دیگر به ۱۹ سال زندان محکوم شد. ناوالنی ۴۷ ساله که در دهه اخیر سرسخت‌ترین منتقد پوتین معرفی می‌شد، در دادگاه‌های قبلی به جرم «کلاهبرداری و سرپیچی از احکام قضایی» در مجموع به ۱۱ سال و ۶ ماه زندان محکوم و سازمان او به عنوان «سازمان افراطی» غیرقانونی اعلام شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه