چند درصد از آمریکایی‌ها به تغییرات اقلیمی اعتقادی ندارند؟


چند درصد از آمریکایی‌ها به تغییرات اقلیمی اعتقادی ندارند؟

پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند بیشتر اتباع آمریکایی که به تغییرات اقلیمی اعتقادی ندارند، در مرکز و جنوب کشور زندگی می‌کنند و به حزب جمهوری‌خواه تمایل دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، مطالعه‌ای جدید در دانشگاه میشیگان نشان می‌دهد که تقریباً 15 درصد از آمریکایی‌ها معتقد نیستند که تغییرات اقلیمی واقعی است. این مطالعه، نگرش بسیار دو قطبی را نسبت به گرمایش جهانی روشن می‌کند.

به نقل از گاردین، با استفاده از یک مدل زبان بزرگ، نوعی هوش مصنوعی که توسط OpenAI توسعه یافته است، محققان بیش از 7.4 میلیون توییت ارسال شده توسط تقریباً 1.3 میلیون نفر در پلتفرم ایکس (توئیتر) را بین سال‌های 2017 تا 2019 تجزیه و تحلیل کردند. پست‌های رسانه‌های اجتماعی جغرافیایی کدگذاری شده بودند و به‌عنوان موافق یا مخالف تغییرات اقلیمی طبقه‌بندی شدند.

ترامپ عامل اصلی بی‌اعتقادی به تغییرات اقلیمی

جاشوا نیول استاد محیط‌زیست و پایداری دانشگاه میشیگان، می‌گوید: «بیش از نیمی از توییت‌هایی که ما به آنها نگاه کردیم، به سادگی واقعی بودن تغییرات اقلیمی را رد کردند. تعجب‌آور نبود اما ناامیدکننده بود، من امیدوارم که آمریکایی‌های بیشتری به تغییرات اقلیمی و اهمیت پرداختن به آن اعتقاد داشته باشند.»

دونالد ترامپ به عنوان یکی از تأثیرگذارترین چهره‌ها در میان منکران تغییرات اقلیمی ظاهر شده است. توییت‌های او درباره یک سرمای سرد در تگزاس در دسامبر 2017، همچنین پیام‌های ارسالی او در رد گزارش هیئت بین‌دولتی تغییرات اقلیمی (IPCC 2018) منتشر شده در کنفرانس سازمان ملل متحد Cop24، همچنین برخی دیگر از پست‌های او در رسانه‌های اجتماعی حاوی انکار تغییرات اقلیمی بود.

نیول در ادامه بیان کرد: «شخصیت‌های عمومی مانند ترامپ زمانی که از این رویدادها برای ایجاد ناباوری نسبت به تغییرات اقلیمی در میان کاربران رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، بسیار تأثیرگذار هستند.»

تاثیر نظرات سیاسی بر اعتقاد به تغییرات اقلیمی

این یافته‌ها با مطالعات مشابه، مانند نظرسنجی اخیر دانشگاه ییل مطابقت دارد که می‌گوید، 16 درصد از آمریکایی‌ها (حدود 49 میلیون نفر) به تغییرات اقلیمی اعتقادی ندارند.

پذیرش و اعتقاد به گرمایش جهانی بیشتر در امتداد سواحل غربی و شرقی رایج است که با نرخ بالای رأی‌دهندگان دموکرات در این مناطق مرتبط است. با این حال، انکار بیشتری در ایالت‌های آبی وجود دارند، مانند مورد شهرستان شستا در کالیفرنیا. در آنجا، ناباوری نسبت به تغییرات اقلیمی به 52 درصد می‌رسد، اما در سراسر ایالت، کمتر از 12 درصد از جمعیت کالیفرنیا به گرمایش جهانی اعتقاد ندارند.

مایکل مان اقلیم شناس و ژئوفیزیکدان دانشگاه پنسیلوانیا، می‌گوید: «با درک من مطابقت دارد که اقلیتی کوچک اما بسیار پر سر و صدا و فعال از مردم وجود دارند که هنوز شواهد گسترده گرمایش ناشی از فعالیت‌های انسانی را انکار می‌کنند.»

مایکل مان در کتاب خود به نام «جنگ اقلیمی جدید» استدلال می‌کند که دانشمندان باید اطلاعات نادرست را که توسط افراد مختلف در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شود، رد کنند؛ به این دلیل که کل فضای رسانه‌های اجتماعی را با افسانه‌ها، دروغ‌ها و احساسات سمی ضد علمی، آلوده می‌کند.

تحقیقات حاصل از هوش مصنوعی معتبر هستند؟

استفاده محققان از هوش مصنوعی به طبقه‌بندی میلیون‌ها پست رسانه‌های اجتماعی کمک کرد که در غیر این صورت انجام آن بسیار زمان‌بر و پرهزینه بود. با این حال، برخی تردیدها در مورد استفاده از هوش مصنوعی برای تحقیقات وجود دارد؛ چرا که هوش مصنوعی دارای تاریخچه مستندی از سوگیری است، به ویژه در تشخیص چهره، که نیاز به بررسی انسانی را برجسته می‌کند.

مایکل مان می‌گوید: «هوش مصنوعی، ابزاری جدید و جذاب برای استفاده است. اما محدودیت‌های آن را باید در نظر داشت؛ چرا که یک فناوری در حال تکامل است.»

این وظیفه پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی است که با اطلاعات نادرست مبارزه کنند و آنچه را که محققان آسیب‌پذیری دانش می‌نامند، بررسی کنند.

نیول با اشاره به ممنوعیت حضور ترامپ در پلتفرم ایکس (توییتر سابق) پس از شورش 6 ژانویه، گفت: «اقدامات مناسبی از سوی شرکت‌های مادر رسانه‌های اجتماعی برای نظارت بر اطلاعات نادرست و اقدام بر این اساس وجود دارد. این شرکت‌های بسیار قدرتمند، باید استراتژی‌های مشابهی را برای اطلاعات نادرست در مورد تغییرات اقلیمی در نظر بگیرند.»

اخبار حوزه محیط زیست و تغییرات اقلیمی را در صفحه اقتصاد سبز تجارت‌نیوز بخوانید.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ تجمع دانشجویان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی