فعالیت شبکه الجزیره در اسراییل متوقف می‌شود


شلومو کرعی وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب تأیید کرد که فعالیت شبکه قطری الجزیره در اسراییل متوقف می‌شود و تدابیری در این زمینه اتخاذ شده است.

فعالیت شبکه الجزیره در اسراییل متوقف می‌شود

به گزارش راهبرد معاصر؛ کمیته امنیت ملی کنست در خصوص پیش نویس قانون منع پخش هر گونه رسانه خارجی خسارت بار برای امنیت رژیم صهیونیستی نشست ویژه داشته است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ۱۲ فوریه (۲۳ بهمن ماه) جاری نیز با پیش نویس قانون معروف به «پیش نویس قانون الجزیره» موافقت کرده بود.

کنست در بیانیه‌ای اعلام کرد: پیش نویس این قانون برای تقویت اختیارات وزیر ارتباطات بر اساس لوایح پیش بینی شده در شرایط اضطراری از جمله ایجاد ممنوعیت برای پخش شبکه‌های خارجی خسارت بار برای امنیت ملی به شمار می‌رود.

در ادامه این بیانیه آمده است: این قانون در صورت تصویب نهایی برای مدت سه ماه یا تا پایان مدت اعلام وضعیت اضطراری در جبهه داخلی اجرایی خواهدشد.

در بخش دیگری از این بیانیه اعلام شد: اختیارات اعطا شده به وزیر ارتباطات بر اساس این قانون شامل صدور دستورات لازم برای جلوگیری از پخش شبکه‌های خارجی در داخل اسرائیل و مسدود سازی پایگاه‌های اینترنتی این شبکه‌ها می‌شود.

بر اساس این قانون جدید وزیر ارتباطات می‌تواند بدون نیاز به تایید نهاد‌های امنیتی و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نسبت به اعمال محدودیت‌های تصریح شده در قانون اقدام کند.

وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی در این زمینه گفت: ما بطور بی سابقه‌ای در تغییر قوانین شرایط اضطراری موفق شدیم و بر اساس آن فعالیت شبکه المیادین در ۱۳ نوامبر (۲۳ آبان ماه) متوقف شد.

وی در پایان افزود: ما اقدامات لازم برای توقف پخش الجزیره را نیز انجام خواهیم داد. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن