بایدن سالخورده مناسب ریاست جمهوری نیست، اما بهتر از ترامپ است


بایدن سالخورده مناسب ریاست جمهوری نیست، اما بهتر از ترامپ است

این نظرسنجی که از ۱۵ فوریه تا ۱۹ فوریه انجام شد، نشان داد که ۴۹ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده از بایدن، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا و ۴۵ درصد از ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در یک رقابت...

این نظرسنجی که از ۱۵ فوریه تا ۱۹ فوریه انجام شد، نشان داد که ۴۹ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده از بایدن، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا و ۴۵ درصد از ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در یک رقابت انتخاباتی عمومی فرضی حمایت می‌کنند.

با این حال، ۶۷ درصد از رای‌دهندگان گفتند بایدن ۸۱ ساله خیلی پیرتر از آن است که بتواند یک دوره دیگر را به‌شکل موثر بگذراند، در مقایسه با ۵۷ درصدی که همین نظر را در مورد ترامپ ۷۷ ساله دارند. برای دور دوم، تنها ۳۴ درصد معتقدند بایدن سلامت عقلانی دارد، در حالی که ۴۸ درصد معتقد هستند ترامپ از نظر ذهنی مناسب است.

به گزارش وب‌سایت پالتیکو، سن به یک موضوع برجسته در هر دو انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا در میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها تبدیل شده است.

رقیب اصلی ترامپ که سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل به نام «نیکی هیلی» است، به بایدن و ترامپ بابت سن و سال بالایشان تاخته است. همچنین دین فیلیپس، نماینده دموکرات‌ آمریکایی، چالش خود را مقابل بایدن عمدتا به دلیل نگرانی‌هایش مبنی بر اینکه سن بایدن او را برای نامزدی و پیروزی در برابر رئیس‌جمهور سابق نامناسب کرده، مطرح کرد.

این در حالیست که بایدن و ترامپ این نگرانی‌ها را بی‌جا می‌دانند.

نظرسنجی مذکور همچنین نشان داد که رای‌دهندگان تا حد زیادی از ارسال کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین حمایت می‌کنند، با این که بحث کمک‌ها در کنگره متوقف شده است. در میان پاسخ‌دهندگان، ۵۶ درصد موافق و ۴۴ درصد مخالف کمک بیشتر بودند.

رای‌دهندگان آمریکایی همچنین در ارائه کمک‌های نظامی بیشتر به رژیم صهیونیستی در جنگ با حماس هم اختلاف‌نظر داشتند و در مجموع میزان موافقان و مخالفان، ۴۸ درصد به ۴۴ درصد شد.

موضوع ارسال کمک به متحد ایالات متحده، به‌طور فزاینده‌ای بحث‌برانگیز شده است زیرا برخی از قانونگذاران آمریکایی نگرانی تأثیرات حمله رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه هستند. از زمان آغاز درگیری‌ها در هفتم اکتبر، آمریکا بزرگترین حامی مالی و تسلیحاتی رژیم صهیونیستی باقی مانده است.

حال رژیم صهیونیستی با افزایش فشارهای بین‌المللی برای توقف جنگی که اکنون در پنجمین ماه خود است و بسیاری از قسمت‌های نوار غزه را ویران کرده و باعث یک فاجعه انسانی شده، مواجه است. طرفین نمی‌توانند روی شروط آتش‌بس به اتفاق‌نظر برسند. بیش از ۲۹ هزار فلسطینی طی یورش‌های هوایی و زمینی صهیونیست‌ها در غزه به شهادت رسیده‌اند و حال رفح که کانون تجمع فلسطینی‌ها شده، با تهدید یورش قریب‌الوقوع صهیونیست‌ها مواجه است.

در این نظرسنجی ۱۴۲۱ رای‌دهنده ثبت‌نام شده در سراسر ایالات متحده مورد نظرسنجی قرار گرفت و حاشیه خطای مثبت و منفی ۲.۵ درصد داشت.


بایدن سالخورده مناسب ریاست جمهوری نیست، اما بهتر از ترامپ است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)