نیروی انسانی مولد اصلی حوادث ترافیکی است/وجود 3 میلیون نیروی داوطلب هلال‌احمر


نیروی انسانی مولد اصلی حوادث ترافیکی است/وجود 3 میلیون نیروی داوطلب هلال‌احمر

رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه عامل انسانی مهمترین علت در سوانح ترافیکی است، گفت: سه میلیون نفر در سراسر کشور، نیروی داوطلب هلال‌احمر هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، پیرحسین کولیوند امروز، پنجشنبه سوم اسفند در چهارمین سمپوزیوم ملی قرارگاه مدیریت و کاهش تلفات حوادث ترافیکی گفت: نیروی انسانی عامل و مولد اصلی در حوادث ترافیکی است و هلال‌احمر توان بالا و ظرفیت‌های زیادی در جهت کنترل این عامل دارد.

وی افزود: سه میلیون نفر در سراسر کشور، نیروی داوطلب هلال‌احمر هستند و در حوزه اطلاع‌رسانی، نیروهای توانمندی تربیت کرده‌ایم. مهم‌تر از آن مربیان خوب و دلسوزی در حوزه ارائه آموزش‌های عمومی امداد و کمک‌های اولیه داریم که می‌توانیم از ظرفیت‌های آن‌ها استفاده کنیم.

کاهش ۷۰ و ۵۰درصدی تلفات غرق شدگی به ترتیب در گیلان و مازندران

کولیوند ادامه داد: هلال‌احمر، ابزار و تجهیزات و امکانات خوبی را در اختیار دارد. اما باید تعاون و همکاری بیشتری با سایر دستگاه‌ها داشته باشیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان این که امدادگران در پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر، مشغول ارائه خدمات‌ به مسافران و گردشگران در جاده‌ها، کوهستان و روستاها هستند، افزود: در طرح‌ ساحلی امسال پوشش میدانی در سواحل، به جمعیت هلال‌احمر سپرده شد که با این طرح در استان گیلان با کاهش ۷۰ درصدی و در استان مازندران با کاهش ۵۰ درصدی تلفات غرق‌شدگی مواجه شدیم تا طرح‌های جمعیت در راستای اهداف انسانی و بشردوستانه و با تیم جوان پرانرژی بر اساس گام دوم انقلاب، خدمات رسانی کنند.

۶۸ هزار کانون دانش آموزی هلال احمر

وی گفت: هلال‌احمر هشت هزار کانون دانش‌آموزی داشت که با حمایت وزیر آموزش‌ و پرورش، این تعداد به ۶۸ هزار کانون رسیده است. ما ۶۰۰ هزار نفر از طلاب را به همراه خانواده آموزش می‌دهیم تا کانون‌های آموزشی را در مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها تشکیل دهند.

کولیوند با اشاره به اهمیت اقدام سریع در زمان وقوع حادثه و نجات افراد آسیب‌دیده، گفت: نقش ما کاهش رنج و دردهای بشری است که در آیات الهی درباره آن صحبت شده است و برای این مهم نیز همراهی پلیس، راهداری به همراه استفاده و کمک از تکنولوژی، نصب دوربین و جی‌پی‌اس را می‌طلبد تا با هم در سریع‌ترین زمان ممکن برای حفظ منابع اقدام کنیم.

وی با بیان این که جشن نیمه شعبان، مراسم چهارشنبه آخر سال، پنج‌شنبه و جمعه آخر سال، ماه مبارک رمضان، شب های قدر، عید فطر و مراسم نوروز در پیش است، ادامه داد: امسال خدمات‌رسانی، آسیب‌شناسی، پیشگیری و آموزش از اهمیت بیشتری برخوردار است که با همکاری و تعاون همه ارگان‌ها اتفاق می‌افتد.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)