ملی‌گرایی در کره؛ آیفون با اختلاف فاحش پشت سر گوشی‌های سامسونگ است


ملی‌گرایی در کره؛ آیفون با اختلاف فاحش پشت سر گوشی‌های سامسونگ است

سهم گوشی سامسونگ در بازار موبایل کره‌ی جنوبی تقریباً سه برابر آیفون است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اپل در بازار جهانی موبایل، همواره رقیب سرسختی برای سامسونگ بوده است. اپل در سال ۲۰۲۳ پس از مدت‌ها تلاش توانست حجم عرضه‌ی سالانه‌ی بیشتری نسبت‌به سامسونگ داشته باشد و جایگاه اول را تصاحب کند. آمار نشان می‌دهد سهم بازار اپل در کره‌ی جنوبی، سرزمین مادری سامسونگ، رکورد جدیدی زده است.

بر اساس گزارش Korea Herald، سهم بازار گوشی آیفوندر کره برای اولین بار از ۲۵ درصد گذر کرده است. سهم بازار اپل از ۲۰۲۰ به بعد هر سال یک درصد افزایش داشت و در سال ۲۰۲۳ با رشد سه درصدی مواجه شد.

در چند سال اخیر که اپل افزایش سهم بازار را رقم زده، سهم بازار سامسونگ کم شده است. سال گذشته سهم بازار گوشی سامسونگ دو درصد در کره کاهش یافت و به ۷۳ درصد رسید.

افزایش فروش آیفون در کره به استقبال افراد ۲۰ تا ۴۰ ساله نسبت داده می‌شود. از هر ۱۰ پیش‌فروش آیفون ۱۵، هشت مورد آن توسط افرادی که در دهه‌ی ۲۰ و ۳۰ سالگی خود هستند خریداری شده است.

قیمت گوشی اپل مدل آیفون ۱۵ پرو مکس، گران‌ترین آیفون، در کره ۲٫۵ میلیون وون (۱٬۸۶۴ دلار) است؛ یعنی ۴۰۰ هزار وون (۳۰۰ دلار) بیشتر از قیمت گوشی سامسونگ مدل گلکسی S24 اولترا. با وجود قیمت بالاتر، فروش آیفون‌ در این کشور افزایش پیدا کرده است.

اپل اولین فروشگاه کره‌ای خود را سال گذشته در محله‌ی گانگنام افتتاح کرد و سپس سراغ افتتاح دو فروشگاه دیگر رفت. سامسونگ در همان محله‌ی فروشگاه اپل در گانگنام، فروشگاهی را افتتاح کرد که ظاهراً نتوانسته است به محبوبیت فروشگاه اپل برسد.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1876007

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | لحظاتی عجیب و ترسناک از تغییر رنگ خورشید در چین