تأکید چین بر یک حق قانونی فلسطین/این مبارزه مشروع است


تأکید چین بر یک حق قانونی فلسطین/این مبارزه مشروع است

اقتصادنیوز: مشاور حقوقی وزارت امور خارجه چین ابراز داشت: فلسطینی‌ها حق ورود به یک مبارزه مسلحانه علیه اسرائیل دارند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در چهارمین روز جلسات علنی در دیوان دادگستری بین‌المللی در مورد اشغال دائمی و غیرقانونی در کرانه باختری و شرق قدس، نماینده چین ابراز داشت که فلسطینی‌ها حق ورود به یک مبارزه مسلحانه علیه اسرائیل دارند.

ما شین‌مین، مشاور حقوقی وزارت امور خارجه چین، استدلال کرد که «در پیگیری حق تعیین سرنوشت»، مردم فلسطین حق دارند «از زور برای مقاومت در برابر ظلم خارجی و تکمیل تشکیل کشور فلسطین استفاده کنند».

خبر مرتبط
طعنه تند عربستان به اسرائیل در دادگاه لاهه

اقتصادنیوز: «زیاد بن معاشی العطیة» در دیوان بین المللی دادگستری اظهار داشت: هیچ کشوری از اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل دفاع نکرده است و این دلیلی بر غیرقانونی بودن اقدامات این رژیم است.

او با ذکر نمونه‌هایی از موارد مختلف ملت‌هایی که خود را از حکومت استعماری از طریق مقاومت مسلحانه رها کردند، افزود که اقدام‌ فلسطینی‌ها علیه اسرائیلی‌ها تروریسم نیست، بلکه مبارزه مسلحانه مشروع است.

نماینده چین به دادگاه لاهه گفت: قطعنامه‌های متعدد دیگر مشروعیت مبارزه با همه ابزارهای موجود از جمله مبارزه مسلحانه توسط افراد تحت سلطه استعمار یا اشغال خارجی را برای تحقق حق تعیین سرنوشت به رسمیت می‌شناسند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت