دیدار سفیر آمریکا در عراق با السودانی


دیدار سفیر آمریکا در عراق با السودانی

همزمان با اقدامات بغداد برای پایان‌دادن به حضور نظامی آمریکا در این کشور، سفیر واشنگتن در بغداد جزئیات دیدار خود را با نخست‌وزیر این کشور فاش کرد.

دیدار سفیر آمریکا در عراق با السودانی

به گزارش راهبرد معاصر؛ «النا رومانوسکی» در توییتی نوشت در دیدار با «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق «پیشرفت‌های به دست آمده در کار کمیته عالی نظامی و راه‌های تقویت همکاری‌های اقتصادی را بررسی کرده است».

او افزود: «من مشتاقانه منتظر ادامه گفتگو‌ها در مورد روند انتقال ائتلاف بین‌المللی و گسترش مشارکت همه‌جانبه آمریکا و عراق هستم».

او در ادامه مدعی شد: «ما با هم می‌توانیم امنیت، ثبات و حاکمیت عراق را تضمین کنیم».

پیش از این دفتر السودانی اعلام کرد نخست وزیر عراق به منظور بررسی پرونده‌هایی که قرار است در سفر آتی به واشنگتن مطرح شود از رومانوسکی استقبال کرد.

در این دیدار روابط ۲کشور و راه‌های تقویت آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر تداوم دور گفتگو‌های دوجانبه و فعالیت کمیته عالی نظامی مشترک برای سازماندهی پایان مأموریت ائتلاف بین‌المللی در عراق تاکید شد.

همچنین در این دیدار پرونده‌هایی که در سفر آتی نخست‌وزیر به واشنگتن مطرح خواهد شد، سازوکار همکاری در چارچوب توافقنامه راهبردی عراق و آمریکا و کمیته‌های تشکیل شده در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. / ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)