مشکلی برای اعزام در عمره و حج تمتع وجود ندارد/معامله مسکن روی سامانه خودنویس رایگان می‌شود


مشکلی برای اعزام در عمره و حج تمتع وجود ندارد/معامله مسکن روی سامانه خودنویس رایگان می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با توجه به زیرساخت‌های فرودگاهی و خدمات پروازی، مشکلی برای اعزام در عمره و حج تمتع وجود ندارد، گفت: از سال آینده امکان ثبت رایگان خرید و فروش مسکن روی سامانه خودنویس فراهم می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، مهرداد بذرپاش در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به زیرساخت‌های فرودگاهی و خدمات پروازی، مشکلی برای اعزام در عمره و حج تمتع وجود ندارد، اما باید توافقات مورد نیاز صورت می‌گرفت و مانند سال گذشته، عملیات حج واجب و تمتع از طریق شرکت هما فراهم می‌شود. برآورد می‌شود که رقابت‌های شرکت‌های هواپیمایی داخلی نیز بی‌دلیل نبوده است و اعزام به عمره و تمتع بدون مشکل انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه خودنویس با هدف رایگان شدن اجاره نامه بین موجر و مستاجر راه‌اندازی شده است، گفت: استفاده از سامانه‌ها و پلتفرم‌های آنلاین برای تسهیل معاملات در هر بخشی از بازار، از جمله مسکن، می‌تواند به شفافیت بیشتر، افزایش رقابت، کنترل بهتر بر قیمت‌ها و انتخاب ساده‌تر برای مردم منجر شود؛ این سامانه‌ها به افراد امکان می‌دهند تا با حداقل زمان و هزینه، به انواع مختلفی از واحدد‌ها دسترسی پیدا کنند و از آن‌ها استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم، از سال آینده خرید و فروش ملک نیز در این سامانه اجرایی خواهد شد، گفت: این سامانه با هدف شفاف‌کردن معاملات، مدیریت بازار و کاهش قیمت تمام شده مستاجر و کمک به حرکت به سوی اسناد رسمی که دستور و خواست مقام معظم رهبری بود، انجام شده است.

بذرپاش یادآورشد: تا کنون یک میلیون و ۲۶۸ هزار نفر از این سامانه استفاده و ۳۴۷ هزار و ۸۷۵ نفر نیز در این سامانه قرارداد خود را ایجاد و بیش از ۸۷ هزار و ۴۳۵ نفر قرارداد خود را نهایی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم که سامانه‌های دیگر را خاموش و همه را به این سامانه متصل کنیم که هم کار برای مشاوران املاک ساده‌تر شود و هم مردم راحت‌تر باشد.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: به یمن عید بزرگ نیمه شعبان و در قالب برنامه‌های مختلف، در ۱۰ استان کشور به ۱۰ هزار متقاضی طرح جوانی جمعیت زمین اهدا می‌شود.

وی افزود: با احتساب واگذاری زمین به این ۱۰ هزار متقاضی و با پایان پویش سوم، و در پاسخ به درخواست مشمولان طرح جوانی جمعیت، مجموع واحد‌های اعطا شده به مشمولان طرح جوانی جمعیت به ۶۸ هزار و ۳۴۷ واحد است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هدفگذاری ما تا پایان امسال ۷۰ هزار متقاضی است که این برنامه را محقق خواهیم کرد. از سال آینده امکان ثبت رایگان خرید و فروش مسکن روی سامانه خودنویس فراهم می‌شود.

وی اظهار داشت: نرخ رشد مسکن و ساختمان با استناد به مرکز آمار ایران، در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ با رشد منفی ۱.۸ درصد مواجه بودیم و این عدد در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۲ به مثبت ۲.۸ درصد رسیده است. متغیر‌های دیگری همچون عوارض شهرداری‌ها و بیمه نیز در این مورد اثرگذار است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز در حوزه نهضت ملی با عدد بیش از دو میلیون و ۲۴۰ هزار عملیات در قالب‌های مختلف مواجه هستیم گزارش آن هم ارائه شده و امید است تا پایان سال گزارش جامع‌تری از عملیات ۱۴۰۲ خدمت اهالی رسانه بیان کنیم.

بذرپاش تصریح کرد: همه این‌ها نشان می‌دهد که ما باید برای بخش ساختمان به تکنولوژی‌های جدید هم مسلط شویم. برخی شرکت‌ها در داخل تکنولوژی‌های خوبی را اخذ کردند به ویژه در حوزه سرعت ساخت و کاهش قیمت تمام شده تا ما بتوانیم در زمان کوتاه این کار را انجام دهیم

وی عنوان کرد: بخشی از سیاست‌های ما در این دوره به تک طبقه و ویلایی‌سازی اختصاص پیدا کرده است از این رو احساس کردیم در این روش چندان نیازمند تکنولوژی برای فضای ساختمان نیستیم البته برای بلندمرتبه نیازمند تکنولوژی‌های با سرعت ساخت بالاتر هستیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: حدود ۵۰ درصد از عملیات ساخت ما به حوزه‌های تک طبقه و ویلایی اختصاص پیدا کرده است. البته این عدد کلی است. سیاستگذاری وزارتخانه به این سمت رفته است و در حوزه تامین زمین روستایی و شهری و واگذاری به افراد این سیاست را دنبال می‌کنیم، زیرا احساس می‌کنیم خانواده‌ها رضایتمندی بیشتری خواهند داشت و این خانه‌ها مناسب‌تر و با کیفیت زندگی بهتری برای متقاضیان خواهد بود.

بذرپاش در واکنش به خبر مشارکت چینی‌ها در ساخت‌وساز مسکن گفت: چینی‌ها پیشنهادات متعددی در وزارتخانه به ما دادند و در چندین مورد با هم توافق کردیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: هدفگذاری ما بیشتر آوردن سرمایه خارجی در بخش ساختمان و مسکن است و به دنبال جذب سرمایه خارجی هستیم.

بذرپاش ادامه داد: در برخی تکنولوژی‌ها چینی‌ها دستاورد‌هایی داشته‌اند، ولی ما در حوزه ساختمان و مسکن در تکنولوژی رشد‌های خوبی داشتیم و نیازمندی و وابستگی‌مان حداقلی است.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر از آنکه به تکنولوژی نیاز داشته باشیم به منابع مالی نیاز داریم تا بتوانیم پروژه‌ها را سرعت بیشتری بدهیم.

منبع : ایلنا
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک