ادعای اپل در خصوص عمر باتری آیفون15


ادعای اپل در خصوص عمر باتری آیفون15

هر چهار مدل سری آیفون ۱۵ می‌توانند پس‌از ۱٬۰۰۰ چرخه‌ی شارژ همچنان ۸۰ درصد ظرفیت باتری خود را حفظ کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اپل اطلاعات مرتبط با طول عمر باتری آیفون ۱۵ را در سند پشتیبانی خود به‌روز کرده است. جدیدترین مدل گوشی آیفون می‌تواند پس‌از ۱٬۰۰۰ چرخه‌ی شارژ همچنان ۸۰ درصد ظرفیت اولیه‌ی خود را حفظ کند که دوبرابر تخمین‌های اولیه‌ی شرکت است. این تغییر با قوانین آینده‌ی اتحادیه‌ی اروپا که طول عمر باتری گوشی‌های هوشمند را تعیین می‌کند مطابقت دارد.

براساس گزارش زومیت، سند پشتیبانی اپل قبلاً نشان می‌داد باتری آیفون پس‌از ۵۰۰ چرخه‌ی شارژ ۸۰ درصد ظرفیت اولیه‌ی خود را حفظ می‌کند اما با انجام آزمایش‌های مجدد سلامت باتری در طولانی‌مدت، مشخص شد باتری آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس پس‌از ۱٬۰۰۰ چرخه‌ی شارژ همچنان ۸۰ درصد ظرفیت اولیه‌ را حفظ می‌کند.

اپل می‌گوید در روند آزمایش‌ سری آیفون ۱۵، باتری این گوشی‌ها ۱٬۰۰۰ بار شارژ و تخلیه شدند و مصرف انرژی در این آزمایش با شبیه‌سازی دنیای واقعی بررسی شد. این شرکت درمورد دلیل دوبرابرشدن شارژدهی گوشی‌های خود به به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری iOS اشاره کرد که به‌طور مستمر اجزای باتری و سیستم مدیریت انرژی را بهینه‌سازی می‌کنند.

ادعای اپل در خصوص عمر باتری آیفون15

تخمین سلامت باتری آیفون‌های قدیمی‌تر از ۲۰۲۳ همچنان ۸۰ درصد پس‌از ۵۰۰ چرخه‌ی شارژ است. اپل درحال بررسی این موضوع است که آیا برآوردهای سلامت باتری آیفون‌های قدیمی‌تر نیاز به به‌روزرسانی دارند یا خیر.

اتحادیه‌ی اروپا از سال ۲۰۲۵ به تولیدکنندگان گوشی هوشمند و تبلت که در این ناحیه فعالیت می‌کنند، درجه‌ی A تا G اعطاء خواهد کرد که این امتیاز نشان‌دهنده‌ی میزان بهره‌وری انرژی، طول‌ عمر باتری، محافظت دربرابر گردوغبار و آب و مقاومت دربرابر سقوط‌های احتمالی است.

بخش طول عمر باتری در رتبه‌بندی اروپا به حفظ حداقل ۸۰ درصد ظرفیت اولیه با ۸۰۰ چرخه‌ی شارژ نیاز دارد و این موضوع توضیح می‌دهد چرا اپل درحال آزمایش مجدد سلامت باتری گوشی‌های خود است.

اپل توصیه می‌کند برای ماندگاری ایدئال باتری، درصورت امکان گوشی خود را در دمای بین ۱۶٫۵ تا ۲۲ درجه‌ی سانتی‌گراد نگه‌ دارید. این شرکت همچنین توصیه می‌کند گوشی را در دماهای ۳۵ درجه‌ی سانتی‌گراد به بالاتر رها نکنید و ازطرفی آن را زیر نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1875714

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ چهره سوسانو بعد از گذشت 18 سال این شکلی شد!