شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد دو قطبی شده است


شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد دو قطبی شده است

رئیس کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل: بیانیه های شورا باید آگاهانه باشند.

به گزارش اسپوتنیک، عمر زنیبر رئیس کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، نماینده دائم مراکش در سازمان ملل در ژنو گفت: شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد دو قطبی است، اما اظهارات در چارچوب آن باید هوشیار بماند، بسیار مهم است که کشورهایی که عضو شورا نیستند، مانند فدراسیون روسیه، بتوانند در بحث شرکت کنند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اتهامات سیاسی شدن شورا موجه است، گفت: شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد دو قطبی شده است. ما باید واقعیت ها را همانطور که در شورا هستند ببینیم...برخی اصل حاکمیت ملی و عدم مداخله در امور داخلی را مطرح می کنند. برخی دیگر بیشتر بر روی موضوع پذیرش مسئولیت در شورا تمرکز می کنند، در حالی که برخی دیگر از رویکردی مطابق با هنجارها و استانداردها صحبت می کنند...اینها همه واقعیت هایی است که در شورا وجود دارد، ما نمی توانیم آن را کتمان کنیم.
زنیبر افزود که گفت و گو در مورد این جنبه ها برای کار شورا "بسیار مفید" خواهد بود تا زمینه های مشترک و مکان های مشترک برای بحث پیدا شود.
این دیپلمات تاکید کرد: این چیزی است که من آن را اجتناب از قطبی شدن می نامم. همه ما از این واقعیت آگاه هستیم که تعدادی از رفتارها با لزوم حفظ موضع هوشیارانه در اظهارات همخوانی ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اژ‌ه‌ای: چرا باید فعال اقتصادی را ممنوع الخروج کنیم؟