رسانه ها باید نیروی های قوی و متخصص خود را حفظ کنند


رسانه ها باید نیروی های قوی و متخصص خود را حفظ کنند

شاکری گفت: رسانه هایی که توانسته اند نیروهای قوی خود را حفظ و آثار قوی و قابل استناد منتشر کنند، در رقابت با سایر رسانه ها موفق تر بوده اند. در این راستا لازم است که به رسانه ها کمک کنیم و باید حمایت هایی صورت گیرد.

اقبال شاکری ، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در سومین روز از بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران با حضور در غرفه افکارنیوز بیان کرد: رسانه ها نقش پررنگی در جهت دهی به افکار مردم دارند و در آگاهی و تصمیم گیری درست مردم بسیار موثر هستند. درهمین راستا خبررسانی به موقع، سریع و صحیح از رویدادها و اخبار برای مردم بسیار مهم است.

*رسانه ها باید نیروی متخصص و قوی خود را حفظ کنند

شاکری ضمن تاکید بر لزوم سرعت عمل در کار رسانه ای، تاکید کرد: رسانه ای که می به موقع محتواهای خبری را ارائه کند، حرف اول را در فضای رسانه ای کشور می زند و اوست که روایت اصلی را شکل می دهد. بنابراین هرچقدر رسانه ها بتوانند در روایت مسائل کشور و جهان موثر باشند حرف اصلی و رسالت خود را انجام داده اند.

رسانه ها باید نیروی های قوی و متخصص خود را حفظ کنند

نماینده مردم تهران درمجلس گفت: این روزها تعداد رسانه ها نسبت به گذشته افزایش یافته و آمار قابل توجهی است. آن ها این قابلیت و توانایی را دارند که روایتگری صحیح را هم در رویدادها و هم در مسیر پیشرفت و توانایی های کشور انجام دهند. بنابراین ماندگاری نیروی قوی و توانمند در رسانه حرف اصلی را می زند.

وی ادامه داد: ما این نکته را تجربه کرده و دیده ایم رسانه هایی که توانسته اند نیروهای قوی خود را حفظ و آثار قوی و قابل استناد منتشر کنند، در رقابت با سایر رسانه ها موفق تر بوده اند. در این راستا لازم است که به رسانه ها کمک کنیم و باید حمایت هایی صورت گیرد.

شاکری همچنین مطرح کرد: مجلس نیز تلاش کرده است که به رسانه ها کمک کند و دلگرمی دهد تا بتوانند از این حمایت ها به اطمینان خاطر برسند و به کار و وظیفه رسانه ای خود عمل و آن را ادامه دهند.

*نبود خبرنگار تخصصی، سرعت عمل در انتشار، شکل خبررسانی؛ نقاط ضعف فضای رسانه ای

او در توضیح خلاها و نقاط ضعف موجود در فضای رسانه ای کشور، اظهارداشت: فضای رسانه ای کشورمان چند نقطه ضعف دارد. یکی از آن ها نداشتن خبرنگار تخصصی است. وجود یک خبرنگار که فقط در یک حوزه خاص کار می کند جایگاه رسانه را تقویت می کند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: در برخی از مواقع، زمانی که با بعضی از خبرنگاران برخورد می کنیم به نظر می رسد خودشان نسبت به موضوعی که درحال اطلاع رسانی آن هستند، آگاه نیستند. به همین دلیل نمی توانند کار اطلاع رسانی و خبری را به خوبی انجام دهند. این یک ضعف است که باید به طورکامل حل شود.

شاکری همچنین بیان کرد: دومین نکته نیز این است که رسانه باید با داشتن نیروهای متخصص، سریع تر از موضوعات مطلع شود. برخی از رسانه ها را می بینم که پس از یک اتفاق و خبر، بسیار سریع وارد عمل می شوند، با ما تماس میگیرند، ما را فعال و مسئولان را درگیر می کنند.

او درانتها خاطرنشان کرد که سومین و آخرین مورد، شکل خبررسانی است. در برخی از مواقع چیدمان خبر به اندازه خود خبر موثر است. به طورمثال وقتی با خبری مواجه می شویم و تمام اجزای آن کامل است اثرگذاری بیشتری اتفاق می افتد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا