روسیه: آمریکا علاقه‌ای به صلح در اوکراین ندارد


روسیه: آمریکا علاقه‌ای به صلح در اوکراین ندارد

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: آمریکا به دنبال راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای درگیری در اوکراین نیست.

روسیه: آمریکا علاقه‌ای به صلح در اوکراین ندارد

به گزارش راهبرد معاصر. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، امروز چهارشنبه، ایالات متحده را متهم کرد که به دنبال راه حلی مسالمت آمیز برای درگیری در اوکراین نیست.

گالوزین به ریانووستی گفت: «امروز، ارتش اوکراین تنها به لطف حمایت نظامی غرب باقی مانده است. در کی یف، آن‌ها اعتراف می‌کنند که بدون آن، نیرو‌های مسلح اوکراین می‌توانند ۱ تا ۲ ماه مقاومت کنند.

وی افزود: اگر اوکراین شکست بخورد، غرب آن را به عنوان ضرر خود به روسیه تلقی خواهد کرد.

با این حال، او همچنین خاطرنشان کرد که «لفاظی‌های حامیان خارجی» اوکراین به تدریج در حال تغییر است، زیرا زمانی آن‌ها ادعا کردند «تا زمانی که لازم باشد» از کی یف حمایت خواهند کرد و اکنون آن‌ها با محدودیت بیشتری صحبت می‌کنند - «تا آنجا که توانایی‌های موجود اجازه می‌دهد».

در ماه دسامبر، ۲۶ کشور دیگر اتحادیه اروپا با بسته کمک مالی به اوکراین به ارزش ۵۰ میلیارد یورو برای سال جاری میلادی تا سال ۲۰۲۷ موافقت کردند و همچنین موافقت کردند که کی‌یف را نامزد عضویت در اتحادیه اروپا کنند که البته اوربان با اکراه این بخش را پذیرفت. این در حالی است که تنها بخشی از این کمک مالی ارسال شده و اوکراین همچنان به دنبال جلب نظر اعضای اتحادیه اروپا برای پیوستن به این بلوک است./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رسوایی اخلاقی بازیگر زن سریال جومونگ 3