مخالفت پوتین با استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا


مخالفت پوتین با استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا

رئیس‌جمهور روسیه در واکنش به ادعای اخیر مقام‌های آمریکایی، تاکید کرد موضع مسکو در مخالفت با استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا روشن و شفاف است.

مخالفت پوتین با استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا

به گزارش راهبرد معاصر. رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین سه‌شنبه تاکید کرد مسکو قاطعانه مخالف استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا بوده و همچنان هست. او این اظهارات را در جریان دیدار با وزیر دفاعش سرگئی شویگو که او هم داشتن چنین برنامه‌ای از سوی روسیه را رد کرد، بیان کرد. هفته گذشته مقام‌های آمریکایی مدعی شدند روسیه در حال توسعه یک سلاح ضدماهواره‌ای جدید است که هنوز آن را مستقر نکرده است.

در گزارش‌های رسانه‌ای آمریکا ادعا شده بود این سلاح مجهز به کلاهک هسته‌ای است. سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید جان کربی گفت «دولت آمریکا این تحولات را بسیار جدی می‌داند و رئیس‌جمهور دستور تعامل دیپلماتیک مستقیم با روسیه در خصوص این تهدید را داده است». پوتین در پاسخ به این ادعاها، خواستار پایندی به توافقات بین‌المللی درباره تسلیحات فضایی شد و گفت روسیه بارها پیشنهاد کار مشترک برای تقویت این توافقات را داده است.

وزیر دفاع روسیه هم گفت «اول این که ما [تسلیحات هسته‌ای در فضا] نداریم؛ دوم این که آن‌ها (آمریکایی‌ها) می‌دانند نداریم...اما سروصدای بیخودی به پا می‌کنند.او همچنین اظهارات مقام‌های روس را مبنی بر این که این اظهارات حقه واشنگتن با هدف ترساندن قانونگذاران آمریکا برای تصویب بسته کمک 60 میلیارد دلاری به اوکراین است، تکرار کرد.


بر اساس معاهده فضایی ۱۹۶۷، امضاکنندگان از جمله روسیه و آمریکا از استقرار هرگونه سلاح هسته‌ای و یا تسلیحات کشتار جمعی در مدار زمین منع هستند./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان