جزئیات زندانی های مشمول نظام نیمه آزادی


جزئیات زندانی های مشمول نظام نیمه آزادی

زندانی‌های مشمول نظام نیمه آزادی می‌توانند در ساعات معینی از روز برای انجام امور مشخصی مانند اشتغال، تحصیل، ملاقات با اعضای خانواده و سایر امور در اماکنی که از قبل مشخص گردیده حضور یابند و پس از اتمام ساعات مقرر، به زندان برگردند.

اولین اندرزگاه نظام نیمه آزادی کرمان با حضور معاون اجرای احکام کیفری دادستان کرمان و مدیر کل زندان‌های استان برای زندانیان مشمول نظام نیمه‌آزادی راه‌اندازی شد.

به گزارش میزان، سید وحید میررضایی معاون اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از افتتاح اولین اندرزگاه نظام نیمه آزادی در زندان کرمان خبر داد و بیان کرد: زندانیان مشمول نظام نیمه آزادی می‌توانند در ساعات معینی از روز برای انجام امور مشخصی مانند اشتغال، تحصیل، ملاقات با اعضای خانواده و سایر امور در اماکنی که از قبل مشخص گردیده حضور یابند و پس از اتمام ساعات مقرر، به زندان برگردند.

وی عنوان کرد: اعمال مجازات حبس نه تنها خود شخص زندانی را مجازات می‌کند بلکه به طور غیر مستقیم بر خانواده او نیز اعمال فشار کرده و مشکلات عدیده‌ای را در افراد تحت سرپرست وی ایجاد می‌کند.

معاون اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با تأکید بر اینکه استفاده از چنین تخفیف‌هایی تنها باید برای مجرمانی باشد که حالت خطرناک نداشته و آزادی آن‌ها برای جامعه مضر نباشد اظهار کرد: اجرای این طرح می‌تواند آثار مثبت قابل توجهی در راستای سیاست‌های دستگاه قضایی در زمینه حبس زدایی، کاهش جمعیت کیفری و همچنین باز اجتماعی کردن مددجویان و حمایت از خانواده‌های آنان داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تشریح آخرین اقدامات تجسس برای یسنا + عکس دختر گمشده