قطر: وتوی آمریکا درباره غزه نشان از استانداردهای دوگانه جامعه جهانی دارد


قطر: وتوی آمریکا درباره غزه نشان از استانداردهای دوگانه جامعه جهانی دارد

دولت قطر اقدام آمریکا در وتو پیش نویس قطعنامه الجزایر درخصوص برقراری آتش بس در نوار غزه در شورای امنیت سازمان ملل را نشان از استانداردهای دوگانه جامعه جهانی در قبال فلسطینیان دانست.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری رسمی قطر، در بیانیه وزارت امور خارجه قطر که روز چهارشنبه منتشر شد آمده است: "دوحه، تاسف عمیق خود از مانع تراشی در پیش نویس قطعنامه ای را که الجزایر به نمایندگی از گروه عربی به شورای امنیت ارائه کرد و خواستار آتش بس فوری در نوار غزه شده بود، ابراز می دارد."
وزارت امور خارجه قطر تاکید کرد که حملات مستمر علیه غزه، هر از چند گاهی استانداردهای دوگانه و مواضع متفاوت جامعه بین‌المللی را در قبال جنایات جنگی سازمان یافته اسرائیل علیه مردم فلسطین به‌ویژه کودکان و زنان و همچنین بی تفاوتی جامعه جهانی نسبت به شرایط غم انگیز انسانی در نوار غزه را آشکار می کند.
در این بیانیه آمده است که دولت قطر با همکاری شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی به تلاش‌های خود برای تحقق آتش‌بس فوری، حفاظت از مردم غیرنظامی و تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به تمام مناطق نوار غزه بدون هیچ مانع و همچنین تلاش برای جلوگیری از گسترش جنگ در منطقه ادامه خواهد داد.
آمریکا در نشست روز سه شنبه به وقت محلی پیش نویس قطعنامه پیشنهادی الجزایر را که خواستار آتش بس فوری بشردوستانه در غزه بود را وتو کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی