پرتاب ناموفق موشک بالستیک بریتانیا از زیردریایی اتمی


پرتاب ناموفق موشک بالستیک بریتانیا از زیردریایی اتمی

نیروی دریایی بریتانیا اقدام به پرتاب موشک بالستیک قاره پیمای Trident II از زیردریایی اتمی HMS Vanguard که در آن وزیر دفاع بریتانیا گرانت شاپس بود کرد. این پرتاب ناموفق بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه سان، موشک ترایدنت به طور ناگهانی شلیک شد و در چند متری زیردریایی اتمی بریتانیا که از آن پرتاب شده بود به اقیانوس سقوط کرد. پرتاب ناموفق زمانی رخ داد که وزیر دفاع، گرانت شاپس، برای مشاهده آزمایش‌ها در زیردریایی HMS Vanguard بود".
آن‌طور که این روزنامه اشاره می‌کند، این حادثه در جریان تمرینی در 30 ژانویه در سواحل فلوریدا رخ داد؛ بعداً بررسی شرایط حادثه آغاز شد و انگلیس عملیات جستجو را برای برداشتن موشک از بستر دریا آغاز کرد.
به گفته وزارت دفاع بریتانیا، "یک مشکل" در حین پرتاب رخ داده است.
وزارت دفاع بریتانیا در بیانیه ای که در سان منتشر شد آورد: "HMS Vanguard و خدمه‌اش با گذراندن تمام آزمایش‌ها در طول پرتاب‌های آزمایشی اخیر که تأیید می‌کند زیردریایی می‌تواند پس از تعمیر و نگهداری کامل به خدمت بازگردد، کاملاً برای عملیات بازدارندگی دریایی پایدار بریتانیا آماده‌اند. این آزمایش اثربخشی بازدارندگی هسته ای بریتانیا را تایید کرد که ما به آن اطمینان کامل داریم. یک ناهنجاری در طول آزمایش رخ داد. به دلایل امنیت ملی، ما نمی توانیم اطلاعات بیشتری در این مورد ارائه کنیم."
پیشتر روزنامه سان به نقل از منابع گزارش داده بود که نیروی دریایی بریتانیا در حال آماده شدن برای آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای Trident 2 برای اولین بار از سال 2016 است که از یک زیردریایی هسته ای در اقیانوس اطلس پرتاب خواهد شد. این موشک قبل از سقوط در دریای بین برزیل و غرب آفریقا باید حدود 6 هزار کیلومتر را طی می کرد.
پرتاب قبلی موشک بالستیک قاره پیما Trident 2 از یک زیردریایی بریتانیایی در سال 2016 با شکست انجامید. این موشک قرار بود 9 هزار کیلومتر از سواحل فلوریدا به سمت هدفی در جنوب شرقی جزیره آسنسیون پرواز کند، اما به طرز خطرناکی از مسیر خود منحرف شد و خود به خود نابود شد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جهش تولید در صنعت خودرو با مدیریت نوآوری