افشای فعالیت یک سازمان جاسوسی بریتانیایی در منطقه خرسون روسیه


افشای فعالیت یک سازمان جاسوسی بریتانیایی در منطقه خرسون روسیه

سازمان امنیت فدرال روسیه اعلام کرد، در منطقه خرسون، فعالیت های سازمان بریتانیایی "شورای بریتانیا" که به جمع آوری اطلاعات برای کی یف مشغول بود و از پناهندگان اوکراینی برای جمع آوری داده های اطلاعاتی استفاده می کرد، فاش شد.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان امنیت فدرال روسیه روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: "در منطقه خرسون روسیه، فعالیت های یک سازمان دولتی بریتانیا به نام "شورای بریتانیا" که از طریق سازمان های تحت کنترل آن، فعالیت های اطلاعاتی را در راستای منافع رژیم کی یف انجام می داد افشا شد. حقایقی در مورد استفاده این سازمان خارجی از پناهندگان اوکراینی مقیم بریتانیا برای به دست آوردن اطلاعاتی با ماهیت نظامی-سیاسی از طریق ارتباطات نزدیک موجود در منطقه خرسون ثابت شده است. در حال حاضر سرویس های ویژه روسیه در حال بررسی فعالیت های شورای بریتانیا در منطقه و همچنین افرادی که با این سازمان همکاری می کنند به صورت محرمانه هستند."
سازمان امنیت فدرال روسیه خاطرنشان می کند، بنابراین، یکی از ساکنان نوایا مایاچکا، شهروند روسیه، سرگئی چبوکین، که قبلاً دیدگاه های افراطی ناسیونالیستی داشت، تحت تأثیر شورای بریتانیا قرار گرفت. این مرد توانست به موقع متوجه شود که به سمت فعالیت های مجرمانه کشیده شده است و با آژانس های اجرای قانون تماس برقرار کرده است.
چبوکین در این زمینه گفت: "در تابستان 2023، یکی از آشنایان با پیشنهادی برای انتقال مختصات مکان نظامیان و تجهیزات نظامی روسیه با استفاده از یک ربات چت به من نوشت. او آدرس ایمیل این ربات را برای من نوشت، پس از آن متوجه شدم که ولوشینا در واقع از من برای دریافت اطلاعات و انتقال آن به کارمندان شورای بریتانیا استفاده می کند."
به گفته وی، در آن لحظه او متوجه شد که می توان از چنین اطلاعاتی از جمله برای حمله به روستای خود استفاده کرد و قاطعانه از انتقال این اطلاعات خودداری کرد.
وی ادامه داد: "من می خواهم به ساکنان منطقه خرسون نسبت به تماس با چنین سازمان های خارجی هشدار دهم، زیرا می دانم که می توان از آن برای تخریب شهرها و شهرستان های ما و کشتن غیرنظامیان استفاده کرد. رژیم کی یف و متصدیان بریتانیا به طور کلی به ما، غیرنظامیان اهمیتی نمی دهند."

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم باج گیری 50 هزار دلار سحر قریشی از مهدی طارمی/ مهدی چرا به سحر باج داد !