کسر بودجه 137 میلیارد شیکلی کابینه نتانیاهو


کسر بودجه 137 میلیارد شیکلی کابینه نتانیاهو

مهلت قانونی تصویب بودجه امروز سه شنبه به پایان رسید و وزارتخانه‌های رژیم صهیونیستی مجبور هستند از این پس رویکرد صرفه جویانه‌ای را تا زمان تصویب مجدد این لایحه در مارس آینده در پیش بگیرند.

روزنامه گلوبس با اعلام این مقدمه در گزارشی در این رابطه اعلام کرد: قرار بود هفته جاری کابینه اسرائیل بودجه جدید سال 2024 را به تصویب برساند و در آن 70 میلیارد شیکل اضافی را لحاظ کند، اما تاخیرهایی که از سوی بتسلئیل سموتریچ صورت گرفت باعث شد تا این برنامه به تعویق بیافتد و به جای افزایش بودجه شاهد کاهش افقی و ثابت 67 میلیارد شیکل از بودجه‌های دولتی در چارچوب ساز و کار خاصی انجام شد.

اوروین دوری نویسنده این گزارش در ادامه تاکید کرد، نتیجه این رویکرد هم آن است که کابینه مجبور است امور را با 137 میلیارد شیکل کسری و کمتر از آنچه که برایش برنامه ریزی شده بود، پیش برده و شاهد شکاف 30 درصدی بین برنامه‌های بودجه در خزانه داری و شرایط جدید به وجود آمده برای وزارتخانه‌ها باشیم.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است از ابتدای سال تا به امروز مدیران اجرایی دفاتر دولتی در شرایط عجیب و غریبی گرفتار شده‌اند و مجبوراند از این کاهش هزینه به آن برنامه کاهش هزینه شرایط خود را سامان دهم و در واقع بین بد و بدتر را انتخاب می‌کنند.

کسر بودجه 137 میلیارد شیکلی کابینه نتانیاهو

به اعتراف گلوبس کسر بودجه بعد از اضافه شدن هزینه‌های جنگ غزه چه مستقیم و چه غیر مستقیم آن به 225 میلیارد شیکل رسیده است و همین امر باعث شد تا هر روز شاهد اعلام کاهش بودجه ادارات و نهادها باشیم.

براساس تفسیر این رسانه عبری زبان اکثر وزارتخانه‌های اسرائیلی این هفته به دلیل بودجه هایشان دچار فلج موقت شدند و منتظر تصویب بودجه جدید هستند شاید بتوانند خود را از این کاهش شوک آور به شرایطی کمتر آزاردهنده برسند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر عروسکی الیزابت داعشی پایتخت / نیلوفر رجایی فر چه بود و چه شد ! + عکس ها