دریای سرخ؛ بزرگترین نبرد دریایی آمریکا از جنگ جهانی دوم


دریای سرخ؛ بزرگترین نبرد دریایی آمریکا از جنگ جهانی دوم

یک فرمانده ارشد ارتش آمریکا در مصاحبه‌ای گفته که درگیری‌های فعلی در دریای سرخ گسترده‌ترین نبرد دریایی است که ایالات متحده آمریکا از جنگ جهانی دوم به این سو با آن مواجه بوده است.

یکی از مقام‌های بلندپایه در نیروی دریایی آمریکا درگیری‌های فعلی با نیروهای یمنی در دریای سرخ را گسترده‌ترین نبرد دریایی که کشورش از جنگ جهانی دوم با آن مواجه بوده توصیف کرده است. دریاسالار «براد کوپر»، معاون فرمانده ستاد مرکزی ایالات متحده (سنتکام) در مصاحبه‌ای با برنامه «۶۰ دقیقه» در شبکه «سی‌بی‌اس» گفت که نیروی دریایی آمریکا حدود ۷۰۰۰ ملوان به این منطقه اعزام کرده و این یکی از بزرگترین نبردهایی است که آمریکا در آن شرکت کرده است.

کوپر تصریح کرد: «فکر می‌کنم برای پیدا کردن زمانی که این مقدار کشتی در درگیری مشارکت داشته‌اند باید تا جنگ جهانی دوم به عقب برویم.»معاون فرمانده مرکزی ستاد مرکزی آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که ارتش این کشور از زمان آغاز حملات نیروهای یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ حدود ۱۰۰ موشک زمین به هوا به سمت موشک‌ها و پهپادهای یمنی‌ها شلیک کرده است.

انصارالله یمن می‌گوید عملیات‌های این گروه در دریای سرخ پاسخی به حمله زمینی اسرائیل به غزه است و تا زمان توقف آن حملات ادامه خواهند داشت.آمریکا و انگلیس در واکنش به عملیات‌های نیروهای یمنی در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب در حمایت از فلسطین در هفته‌های گذشته اقدام به انجام حملات هوایی در یمن کرده‌اند.

دریای سرخ؛ بزرگترین نبرد دریایی آمریکا از جنگ جهانی دوم

«سابرینا سینگ»، سخنگوی پنتاگون روز سه‌شنبه گفت آمریکا تا امروز (۲۰ فوریه/۱ اسفند) ۳۲ حمله علیه یمن انجام داده است. او گفت آخرین حمله دوشنبه هفته جاری انجام شد.براد کوپر مدعی شد که حملات آمریکا «به شکل گسترده» یمنی‌ها را تضعیف کرده است. وی همچنین مدعی شد که یمنی‌ها بدون حمایت ایران قادر به انجام این حملات نبودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوست داری ببینی کاراکترهای باب اسفنجی 50 سال دیگه چه شکلی میشن ؟