امکان انتخاب صدای گزارشگران ورزشی در سیما


امکان انتخاب صدای گزارشگران ورزشی در سیما

خبرآنلاین : رئیس مرکز تولید و فنی سیما از اجرایی شدن قابلیت جدید انتخاب صدای گزارشگر مسابقات ورزشی در شبکه‌های سه و ورزش خبر داد. باقر حاجی‌سیدرضی گفت: از آنجایی که بهره‌مندی از برنامه‌های تلویزیون سهم همه هموطنان عزیز است، بر آن شدیم تا با فراهم کردن بستر لازم، امکان استفاده از برنامه‌های تلویزیون برای روشندلانِ عزیز کشورمان مهیا شود.

امکان انتخاب صدای گزارشگران ورزشی در سیما

او با اشاره به انجام مطالعات اولیه و طراحی‌های لازم گفت: اقدامات اساسی برای ارسال دو صدای مجزا، به نودال و پخش زمینی و ماهواره نیز صورت گرفت. هر فیلم از یک صدای اصلی بهره‌مند است و ما با ایجاد یک کانالِ صدای مستقل، صدای دوم را فعال کردیم. در صدای دوم علاوه بر صدای اصلی فیلم، صدایی اضافه می‌شود که توضیحاتی درباره فیلم ارائه و فضا و موقعیت را برای فرد روشندل تشریح می‌کند و این نخستین بار است در شبکه‌های سیما، لاین مستقل صدا برای شرح صحنه فیلم جهت استفاده روشندلان به کار گرفته می‌شود و صدا با دو باند به صورت استریو قابل دریافت است. او گفت: این امکان با فعال کردن گزینه Audio که روی تلویزیون و گیرنده‌های دیجیتال قرار دارد، انجام می‌شود و مخاطبان روشندل می‌توانند با این روش، صدای دوم را انتخاب کنند. در بعضی از این تلویزیون‌ها هم این امکان در قسمت تنظیمات قرار دارد.

رئیس مرکز تولید و فنی سیما در پایان یادآور شد: این فرآیند برای نخستین بار است که در صداوسیما روی داده و این امکان برای شبکه‌های سه و ورزش هم در حال انجام است و به‌زودی مسابقات ورزشی با صدای دو گزارشگر پوشش داده خواهد شد. برای مثال رقابت فوتبال با صدای یک گزارشگر در محل برگزاری مسابقات و صدای گزارشگر دوم که در استودیو حضور دارد قابل انتخاب و دریافت است. اینکه مخاطبان بتوانند بازی‌ها را با صدای گزارشگر مورد علاقه خود دنبال کنند، قدرت انتخاب بیشتری به مخاطب داده و سلایق متنوعی را پوشش می‌دهد. پیش از این امکان تماشای فیلم برای روشندلان در شبکه نمایش از ۲۶ بهمن‌ماه مهیا شده و فیلم‌های ساعت ۲۳ این شبکه با این امکان قابل‌دسترس هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بک گراند بنفش | 100 عکس پس زمینه بنفش برای گوشی شیک و فانتزی