گفتگوی نماینده ویژه پوتین با مقامات حماس و فتح


میخائیل بوگدانوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا، در تماس تلفنی بطور جداگانه با عزام الاحمد عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و موسی ابومرزوق از مقامات ارشد حماس در خصوص جنگ در غزه گفتگو کرد.

گفتگوی نماینده ویژه پوتین با مقامات حماس و فتح

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت خارجه روسیه گزارش داد: «این گفتگو به درگیری فلسطین و اسرائیل با تاکید بر فاجعه انسانی فزاینده در نوار غزه متمرکز بود.»

به گفته این وزارتخانه، طرفین همچنین "درباره موضوعات مربوط به آماده سازی و برگزاری نشست فلسطینی که قرار است اواخر فوریه تا اوایل ماه مارس در مسکو برگزار شود، تبادل نظر کردند. "

وزارت امور خارجه روسیه در ادامه گفت: «مسکو بر موضع قاطع خود در حمایت از وحدت فلسطین تاکید کرد.»

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای غزه از آغاز جنگ اسرائیل در غزه در ۷ اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون، به ۲۸ هزار و ۸۵۸ نفر و تعداد زخمی‌ها نیز به ۶۸ هزار و۶۷۷ نفر رسیده است. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج