پیش بینی بورس چهارشنبه 2 اسفند 1402 / حرکت بازار سهام بر لبه تیغ


پیش بینی بورس چهارشنبه 2 اسفند 1402 / حرکت بازار سهام بر لبه تیغ

بورس تهران طی دو روز معاملاتی گذشته، به خوبی توانسته است از جو منفی روزهای پیشین خود جدا شود. با این وجود با قرارگیری ارزش معاملات در سطح سه هزار و 695 میلیارد تومانی کار سختی در حفظ دامنه مثبت خود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در پایان معاملات چهارمین روز هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد اندک 0.03 درصدی، معادل 604 واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و 71 هزار واحدی قرار گرفت.

کاهش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی مخالف جهت را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با افت 0.03 درصدی (معادل 194 واحد)، تا پله 727 هزار و 83 واحدی تنزل یافت.

معاملات بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز سه‌شنبه، سه هزار و 695 میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات چهارمین روز هفته را نیز 6 میلیارد و 100 میلیون برگه سهم نشان می‌دهد.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از خروج سرمایه آنها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه حقیقی در پایان معاملات روز سه‌شنبه بورس، خبر از خروج 380 میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

پیش بینی بورس چهارشنبه

آخرین ماه سال 1402 در حالی از راه رسید که سهامداران غیر از مقطعی کوتاه، شاهد بازاری منفعل و رکودی بوده‌اند. نکته مثبت بازار سهام در این روزها، رها شدن از جو منفی هفته‌های پیشین است. با این وجود، ناتوانی بازار در حفظ این موقعیت و عدم جبران حجم روزهای منفی، نیمه خالی لیوان بورس است.

در واقع، بازار تمایلی به افت ندارد اما از سوی مقابل، انگیزه و سوخت لازم برای رشد را نیز در اختیار ندارد. پمپاژ اخبار مثبت و حرکت سنتیمنت جاری در میان فعالان بازار به سمت و سوی مثبت، ضروری است.

کارشناسان معتقدند بورس تهران باید دست پر به استقبال بازه تسویه اعتبار عمده کارگزاری‌ها برود؛ در غیر این صورت منفی شدن در روزهای پایانی سالف نباید دور از انتظار فعالان بازار باشد. به طور کلی، پایداری بورس در مسیر صعودی نیاز به تغییر پارامتر‌های کلان دارد و تنها در این حالت تمایل فعالان به خرید بیشتر می‌شود.

کارشناسان معتقدند بازار سهام در آخرین روز هفته، شرایط سخت‌تری در حفظ رخ سبز خود خواهد داشت. بنابراین در راستای پیش بینی بورس چهارشنبه می‌توان بیان کرد جو تعادلی بورس ادامه یابد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!