درخواست جمهوری خواهان برای حذف حساب کاربری بایدن در تیک تاک


جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا از جو بایدن خواستند تا حساب کاربری کمپین خود در شبکه اجتماعی تیک تاک را غیرفعال کند.

درخواست جمهوری خواهان برای حذف حساب کاربری بایدن در تیک تاک

به گزارش راهبرد معاصر؛ گروهی از جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا از جو بایدن خواستند تا حساب کاربری کمپین خود در شبکه اجتماعی تیک تاک را به دلیل نگرانی‌های امنیتی غیرفعال کند.

آن‌ها در نامه‌ای اظهار کردند بایدن خطرات امنیت ملی شبکه اجتماعی تیک تاک را نادیده گرفته است. حال دولت چگونه می‌تواند به مردم آمریکا درباره خطرات این اپلیکیشن هشدار بدهد در حالی که رئیس جمهور از آن استفاده می‌کند.

کمپین انتخاباتی جو بایدن در تاریخ ۱۱ فوریه برای تشویق و جلب آرای رأی‌دهندگان جوان، به شبکه اجتماعی تیک‌تاک پیوست.

پیوستن کمپین بایدن به تیک‌تاک ازآن‌جایی حائز اهمیت است که مالک این اپلیکیشن، غول بزرگ تکنولوژی چینی «بایت دنس»، به‌علت نگرانی‌های احتمالی امنیت ملی، در آمریکا تحت‌نظر است. برخی قانون‌گذاران آمریکایی مدت‌هاست خواستار ممنوعیت استفاده از این اپلیکیشن به‌دلیل نگرانی از دسترسی احتمالی دولت چین به اطلاعات کاربران آن و یا تحت‌تأثیر قرار دادن چیز‌هایی که کاربران در این اپلیکیشن می‌بینند، هستند.

در همین حال سال گذشته دولت بایدن نهاد‌های این کشور را ملزم به حذف اپلیکیشن تیک‌تاک از تلفن‌های همراه و دیگر ابزار الکترونیکی کارمندان دولتی و فدرال کرده بود.

اما مسئولان تیک‌تاک بار‌ها تأکید کردند که اطلاعات کاربران آمریکایی خود را با دولت چین به اشتراک نمی‌گذارد و قوانین اصولی را برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران اتخاذ کرده است.

به‌گفته دولت چین، جمع‌آوری داده‌های تیک‌تاک اقدامی استاندارد است که توسط هزاران برنامه در سراسر جهان صورت می‌گیرد و اقدامات واشنگتن در متهم کردن تیک‌تاک "سوءاستفاده آشکار" از قوانین مربوطه است.

مشاوران کمپین بایدن در بیانیه‌ای اعلام کردند این کمپین به دیدار با رأی‌دهندگان هرجا که آن‌ها باشند، از جمله در اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تروث سوشیال که مالک آن دونالد ترامپ است، ادامه می‌دهد.

یکی از مقامات کمپین بایدن افزود: این کمپین اقدامات احتیاطی پیشرفته امنیتی را برای ابزار‌های الکترونیکی خود که به‌روی آن‌ها تیک‌تاک نصب می‌شود، اتخاذ می‌کند و موضوع پیوستن آن‌ها به تیک‌تاک جدا از بررسی‌های امنیتی در حال انجام به‌روی این اپلیکیشن است.

براساس این گزارش، ویدئوی اول بایدن در این شبکه ۹/۶ میلیون بار دیده شده و حساب کاربری او تاکنون حدود ۱۶۲ هزار دنبال کننده دارد.

این در حالی است که تاکنون کاخ سفید، مقامات تیک تاک و مسئولان کمپین بایدن به این نامه واکنشی نشان نداده اند.

در همین حال هفته گذشته سناتور دموکرات مارک وارنر درباره خطرات امنیت ملی تیک تاک و تصمیم بایدن برای پیوستن به این شبکه اجتماعی هشدار داد.

این در حالی است که ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴، هیچ حساب کاربری در تیک‌تاک ندارد.

نیکی هیلی تنها رقیب ترامپ نیز در مصاحبه با فاکس نیوز بار دیگر بر ممنوعیت خود برای حضور در تیک تاک تاکید کرد و گفت: ما باید از ابتدا آن را ممنوع می‌کردیم. این اپلیکیشن بسیار خطرناک است.

ماه گذشته مسئولان تیک تاک در نامه‌ای به کنگره آمریکا اعلام کردند ۱۷۰ میلیون آمریکایی در حال حاضر از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند. این رقم سال قبل ۱۵۰ میلیون نفر بوده است. / تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان