جنایات اسرائیل روی میز دادگاه لاهه/ دادخواست 10 کشور علیه اسرائیل


جنایات اسرائیل روی میز دادگاه لاهه/ دادخواست 10 کشور علیه اسرائیل

اقتصادنیوز: دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه به منظور بررسی جنایات اسرائیل در غزه تشکیل جلسه داد و این جلسات به مدت 6 روز ادامه می‌یابد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، امروز دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه، جلسات علنی خود را درباره تبعات قانونی سیاست‌ها و تجاوزات اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی از سر گرفت و یک جلسه در نوبت صبح برگزار شد و جلسه دیگری هم قرار است عصر امروز برگزار شود.

در این جلسات به دادخواست‌های چند کشور علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین رسیدگی می‌شود. این کشورها شامل آفریقای جنوبی، الجزایر، عربستان سعودی، هلند، بنگلادش، بلژیک، بولیوی، برزیل و شیلی هستند.

جلسات علنی دیوان بین‌المللی دادگستری برای رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین از دیروز 19 فوریه آغاز شده و به مدت 6 روز ادامه خواهد داشت.

خبر مرتبط
اقدام جدید مصر علیه تل‌آویو/ارائه یادداشتی درباره جنایات اسرائیل به دادگاه لاهه

اقتصادنیوز: دولت مصر یادداشتی را درباره جنایات اسرائیل به دادگاه لاهه ارائه کرد.

این جلسات در چارچوب درخواست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای دریافت نظر مشورتی از دادگاه لاهه درمورد تبعات اشغالگری اسرائیلی در اراضی فلسطین برگزار می‌ شود.

اما در جلسه صبح امروز نماینده آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را جنایاتی شنیع‌تر از رژیم آپارتاید توصیف کرد.

نماینده آفریقای جنوبی با بیان اینکه اقدامات خشونت‌آمیز و حملات وحشیانه اسرائیل به غزه مغایر با قوانین بین‌المللی است تاکید کرد: حملات اسرائیل به نوار غزه، وحشیانه‌تر و بدتر از رژیم آپارتاید است. این تجاوزات اسرائیل شرایط فلسطینی‌ها را بدتر و بدتر می‌کند. علاوه بر آن فلسطینی‌ها در کرانه باختری و قدس پشت دیوار آپارتاید محصور هستند.

وی افزود: اسرائیل به شکل غیرقانونی فلسطینی‌ها را بازداشت می‌کند و ما خواستار برخورداری مردم فلسطین از حق طبیعی خود در تعیین سرنوشتشان هستیم. همچنین مسئولان و عاملان جنایت‌های اسرائیل علیه مردم فلسطین باید بازجویی و محاکمه شوند.

نماینده آفریقای جنوبی تصریح کرد: تجربه تلخ ما از رژیم آپارتاید ما را مکلف می‌کند که امروز در تثبیت قوانین بین‌المللی سهیم باشیم.

از سوی دیگر نماینده الجزایر در دیوان بین المللی دادگستری هم به نوبه خود اعلام کرد: تجاوزات اسرائیل علیه مردم فلسطین پیامدهایی دارد که همه کشورها و نیز سازمان ملل را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ادامه اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطینی دلیل وخامت اوضاع در مرحله اخیر است.

وی افزود: اسرائیل در سال 2005 بعد از عقب‌نشینی از نوار غزه محاصره‌ای سنگین علیه آن تحمیل کرد و 4 عملیات نظامی گسترده ضد این منطقه انجام داد که آخرینِ آن را امروز شاهد هستیم.

نماینده عربستان سعودی در این دادگاه هم به نوبه خود با محکوم کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و نقض قوانین بین‌المللی توسط این رژیم اعلام کرد: ما هرگونه توجیهی برای کشتن هزاران انسان بیگناه و آواره کردن آنها از خانه ها و سرزمین‌هایشان را رد می کنیم. تاکنون هیچ کشوری نبوده که اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطین را مشروع بداند و از آن دفاع کند و همین دلیل بر غیرقانونی بودن این اشغالگری است.

وی افزود: اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل طی 5 دهه منجر به فجیع‌ترین جنایات شد. تجاوزات اسرائیل به نوار غزه هم‌زمان است با اظهارات مسئولان این رژیم مبنی بر اینکه اجازه تشکیل کشور فلسطینی را نخواهند داد. وضعیت کنونی در نوار غزه وحشتناک است و اسرائیل به نقض قوانین بین المللی ادامه می‌دهد.

نماینده عربستان تاکید کرد: اسرائیل با ابزارهای متعدد فلسطینی‌ها را از حق دفاع از خود باز می‌دارد. جامعه بین‌المللی از اسرائیل خواسته است که عملیات شهرک‌سازی را متوقف کند، اما اسرائیل همه این خواسته‌ها را نادیده می‌گیرد. اسرائیل حقوق فلسطینیان را به روش‌های مختلف نقض می‌کند و اشغال سرزمین‌های فلسطین توسط اسرائیل غیرقانونی است و باید به آن پایان داده شود.

وی در ادامه از دادگاه لاهه خواست تا اشغال اراضی فلسطین توسط اسرائیل را غیرقانونی اعلام کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!