تهران میزبان وزرای بهداشت 24 کشور جهان


تهران میزبان وزرای بهداشت 24 کشور جهان

مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت، از برگزاری نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت، با حضور وزرای بهداشت ۲۴ کشور جهان در تهران خبر داد.

تهران میزبان وزرای بهداشت 24 کشور جهان

به گزارش راهبرد معاصر، محمد حسین نیکنام، در جلسه وبیناری با سفرای کشورهای دعوت شده به نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت با برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع، گفت: این همایش ۱۵ و ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ در تهران برگزار خواهد شد و از وزرای بهداشت ۲۴ کشور دعوت شده که در این همایش شرکت نمایند.

وی افزود: برگزاری این همایش فرصت مناسبی برای تبادل نظر کشورها در موضوعات مختلف بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و همچنین فرصتی است تا از نزدیک با دستاوردهای کشورمان در حوزه سلامت آشنا شوند و بازدیدهایی را نیز از مراکز درمانی، شرکت‌های دارویی، تجهیزات پزشکی و مراکز علمی پزشکی داشته باشند.

نیکنام با بیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی، حوزه سلامت است، اظهار داشت: به رغم مشکلاتی که وجود دارد خوشبختانه حوزه سلامت از حوزه‌های افتخارآفرین است که به برکت خون شهدا و مدیریت خوب مدیران حوزه سلامت طی سال‌های پس از انقلاب، اکثریت صاحبنظران بین المللی در عرصه سلامت بر این باور هستند که در ایران فعالیت‌های بزرگی صورت گرفته و کشورمان الگوی خوبی برای بسیاری از کشورها می‌باشد.

وی افزود: ریشه بسیاری از موفقیت‌های حوزه سلامت که به برکت انقلاب اسلامی اتفاق افتاده، ادغام آموزش پزشکی در ارائه خدمات سلامت و همچنین وجود شبکه بهداشتی درمانی گسترده در سراسر کشور است که وقتی تصمیمی در وزارت بهداشت گرفته می‌شود به سرعت در دورترین نقطه کشور اجرایی می‌شود.

دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت ادامه داد: امروزه بیش از ۸ هزار دانشجوی خارجی در ایران در حال تحصیل هستند و تحقیقات گسترده‌ای نیز در کشور انجام می‌شود و همچنین بیش از ۳۰۰ بیمارستان کشور مجوز گردشگری سلامت دارند که می‌توانند پذیرای بیماران خارجی باشد.

نیکنام بیان داشت: برگزاری این همایش دستاوردهای مهم و تأثیر گذاری را در حوزه سلامت برای کشور و مردم خواهد داشت./ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه