انتقاد بایدن از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان در ماجرای کمک به اوکراین


انتقاد بایدن از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان در ماجرای کمک به اوکراین

رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی از عملکرد جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان در موضوع ارائه کمک‌های بیشتر به اوکراین انتقاد کرد.

انتقاد بایدن از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان در ماجرای کمک به اوکراین

به گزارش راهبرد معاصر، بایدن در حالی از جمهوری‌خواهان مخالف کمک به اوکراین انتقاد کرده است که سنای آمریکا هفته گذشته بسته کمک‌های خارجی 95.34 میلیارد دلاری را تصویب کرد که به موجب آن 61 میلیارد دلار برای اوکراین در جنگ با روسیه در نظر گرفته شد. 14 میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی در جنگ با حماس، 4.83 میلیارد دلار برای کمک به متحدان آمریکا درمنطقه هند و اقیانوس آرام به همراه 9.15 میلیارد دلار کمک بشردوستانه به مناطق درگیر در جنگ مانند غزه و اوکراین از دیگر محتویات بسته پیشنهادی سنا بود.

سناتورهای آمریکایی به نسبت 70 به 29 به لایحه مذکور رای دادند. با این حال علی رغم حمایت سنا از این لایحه، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا عنوان کرد بسته کمکی مذکور جهت بررسی به صحن مجلس نمایندگان هم نمی رسد و در توضیح دلیل مخالفتش با این بسته به عدم تغییر سیاست‌های مرزی آمریکا اشاره کرد.

بایدن روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران کاخ سفید ضمن انتقاد از مواضع جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان عنوان کرد: آنها مرتکب اشتباه بزرگی می‌شوند. نحوه دور شدن آنها از تهدیدات روسیه، دور شدنشان از ناتو، ددور شدنشان از اجرای تعهدات ما همه اشتباه است و من هرگز چنین چیزی را ندیده‌ام. بایدن در حمایت از لایحه مورد نظر عنوان کرد: این لایحه دو حزبی پیام روشنی به اوکراینی ها و شرکای ما و متحدانمان در سراسر جهان می‌دهد و آن این است که می‌توان به آمریکا اعتماد کرد و آمریکا از آزادی دفاع می‌کند.ما از متحدان خود به شدت حمایت می‌کنیم و هرگز در برابر کسی و به خصوص ولادیمیر پوتین سر خم نمی‌کنیم.


اظهارات بایدن پس از آن بیان می‌شود که وی هفته گذشته در جریان یک سخنرانی از جانسون خواست تا با بسته کمک‌های خارجی پس از تصویب این لایحه در سنا، موافقت کند. وی از جانسون خواسته بود تا اجازه ندهد جمهوری‌خواهان افراطی مانع از شنیده شدن صدای سایر نمایندگان مجلس شده و اجازه رای‌گیری در مورد این لایحه را ندهند./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی