توضیح وزیر کشور درباره سامانه احراز هویت دیجیتال


توضیح وزیر کشور درباره سامانه احراز هویت دیجیتال

وزیر کشور گفت: سامانه احراز هویت دیجیتال ایرانیان قابلیت قابل اطمینان از اطلاعات هویتی مردم ایجاد کرده است.

احمد وحیدی در مراسم بهره برداری از سامانه هویت دیجیتال ایرانیان، طرح ثبت ولادت و صدور هوشمند شناسنامه هوشمند نوزاد و طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه با تاکید بر اینکه یکی از پایه‌های انتخابات سازمان ثبت احوال کشور است گفت: سازمان ثبت احوال به عنوان یک سازمان کلیدی و اساسی نقش مهمی در احراز هویت افراد ایفا می‌کند.

به گزارش ایسنا، وحیدی با اشاره به اینکه خدمت به مردم توفیقی است که نصیب ما شده است افزود: نیازمندی‌هایی در کشور وجود دارد که باید نسبت به برطرف نمودن آن‌ها اقدام کرد و در همین راستا باید تولید داده‌ها در خدمت پیشرفت کشور قرار گیرد.

وی ادامه داد: با پیشرفت فناوری و پیچیدگی در سیستم ها، فرار از احراز هویت‌های واقعی را می‌تواند به دنبال داشته باشد و گاهاً باعث بروز مشکلاتی خواهد شد و به همین دلیل نقش احراز هویت محسوس‌تر خواهد شد.

وحیدی با تاکید بر اینکه احراز هویت یک نقطه کلیدی است افزود: هویت حقیقی و تعیین فرد مورد نظر بصورت‌های مختلفی قابل تایید است و تطبیق افراد بر اساس تصویر، فناوری خاص خود را دارد، اما نباید به همین اکتفا نموده و باید بر روی مصادیق دیگیری نظیر صدا و آواشناسی نیز فعالیت نماییم. باید هرمشخصه‌ای که براساس آن بتوانیم احراز هویت نمائیم را در نظر بگیریم.

وی با اشاره به اینکه تامین نیازمندی‌های دستگاه‌ها امر مهمی است افزود: داده‌ها و اطلاعات به عنوان یکی از بزرگترین ثروت‌ها قلمداد می‌شود و مردم باید بدانند از این اطلاعات حفاظت می‌شود.

وزیر کشور همچنین در ادامه با اشاره به صدور هوشمند شناسنامه نوزاد گفت: در صدور شناسنامه نوزاد کار ارزشمندی صورت گرفته است و به لحاظ اتقان که بلافاصله ولادت به ثبت می‌رسد و افراد به راحتی می‌توانند شناسنامه نوزاد خود را دریافت کنند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی درخصوص متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه در مراکز استان‌ها نیز این امر را موجب افزایش بهره وری دانست و افزود: امیدوارم که سازمان ثبت احوال به عنوان سازمانی پیشرو به سوی دستیابی به فناوری‌های مورد نیاز حرکت نماید.

وی در ادامه با تاکید بر صدور ۳۴ میلیون شناسنامه قدیمی گفت: باید از ظرفیت‌ها استفاده شود و با تلاش مضاعف نسبت به تعویض آن‌ها اقدم نمود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرب المثل های ایرانی از نگاه هوش مصنوعی + عکس