پتینه بهتر است یا کاغذ دیواری؟ کدام یک ارزان تر است؟


پتینه بهتر است یا کاغذ دیواری؟ کدام یک ارزان تر است؟

پتینه بهتر است یا کاغذ دیواری؟ چه تفاوتی بین این دو وجود دارد؟ تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا به شما کمک کنیم انتخابی خوب میان این دو داشته باشید.

پتینه بهتر است یا کاغذ دیواری؟ کدام یک ارزان تر است؟

قرن‌هاست که موضوع دکوراسیون داخلی و چیدمان منزل برای ما انسان‌ها اهمیت دارد و همه ما تلاش می‌کنیم تا زیباترین خانه را بر اساس سلیقه‌یمان و همچنین ترندهای روز داشته باشیم. یکی از المان‌هایی که بیشترین میزان از دکوراسیون خانه را به خود اختصاص می‌دهد، دیوارها هستند که انتخاب پوشش جذاب برای آن همیشه موضوع بحث بوده است. کاغذ دیواری و پتینه دو مورد از متریال‌هایی هستند که برای زیباسازی دیوارها استفاده می‌شوند و برای بسیاری از کسانی که دنبال نوسازی دیوارهای خانه هستند، انتخاب بین پتینه و کاغذ دیواری کار دشواری است. اما واقعاً پتینه بهتر است یا کاغذ دیواری؟ چه تفاوتی بین این دو وجود دارد؟ تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا به شما کمک کنیم انتخابی خوب میان این دو داشته باشید.

آشنایی با پتینه و کاغذ دیواری

برای آن که بتوانیم بین پتینه و کاغذ دیواری انتخاب‌ بهتری داشته باشیم، بیایید نگاهی دقیق به هر یک از این دو به صورت مجزا داشته باشیم.

در دنیای معماری، پتینه به‌عنوان یک هنر کهنه‌کاری تعریف می‌شود. پتینه‌کاری سبکی از رنگ‌آمیزی است که در دیوار، سقف یا هر قسمت از ساختمان، یک حالت تورفتگی ایجاد می‌کند و ظاهر دیوارها را قدیمی نشان می‌دهد. در واقع پتینه‌کاری، هنر ایجاد ظاهری کهنه روی دیوار است. این کار با استفاده از رنگ‌ها، ابزارها و تکنیک‌های مختلف انجام می‌شود. از انواع پتینه می‌توان به پتینه‌های کلاسیک، مدرن، چروک، کهنه‌کاری، ترک‌دار و طرح‌دار همراه با ورق‌های مس، طلا و نقره اشاره کرد.

پتینه بهتر است یا کاغذ دیواری؟ کدام یک ارزان تر است؟

در سوی دیگر، کاغذ دیواری قرار دارد که یکی از قدیمی‌ترین روش‌های زیباسازی دیوارها محسوب می‌شود. این متریال پرطرفدار، با استفاده از چسب‌های مخصوص روی دیوار چسبانده می‌شود و به‌صورت رول‌هایی با اندازه معیّن به‌فروش می‌رسد. کاغذ دیواری به دلیل طیف گسترده‌ای از طرح‌ها و رنگ‌ها، با پوشش دادن دیوارها می‌تواند فضای داخلی را تغییر دهد و آن را زیباتر و جذاب‌تر کند. کاغذ دیواری در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شود. از جمله محبوب‌ترین انواع کاغذ دیواری می‌توان به کاغذ دیواری سه ‌بعدی، طرح آجر و چوب، طرح پتینه، طرح برگ و گل و طرح داماسک اشاره کرد. همچنین، کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های هندسی، ساده تک‌رنگ و طرح‌های مدرن نیز وجود دارند.

مقایسه کاغذ دیواری و پتینه

در ادامه به مقایسه فاکتورهای مختلف در انتخاب کاغذ دیواری و پتینه می‌پردازیم.

مقایسه کاغذ دیواری و پتینه از نظر تنوع طرح و جنس

کاغذ دیواری از طرح‌ها و مدل‌های بسیار متنوعی برخوردار است. از کاغذ دیواری‌های با طرح ساده و تک‌رنگ و کاغذ دیواری کلاسیک و داماسک گرفته تا کاغذ دیواری‌های سه‌بعدی و مدرن، طرح‌های زیادی برای کاغذ دیواری وجود دارد. این تنوع باعث می‌شود که مردم به‌راحتی بتوانند طرحی را انتخاب کنند که با سلیقه و استایل خانه‌یشان همخوانی دارد. همچنین، کاغذ دیواری از جنس‌های مختلفی مانند وینیل، فوم و فویل تولید می‌شود که هر کدام ویژگی‌های خاصی از جمله مقاومت در برابر آب یا قابلیت شست‌وشو را دارند.

پتینه بهتر است یا کاغذ دیواری؟ کدام یک ارزان تر است؟

در مقابل، پتینه فرآیندی است که با استفاده از رنگ و مواد شیمیایی، طرح‌هایی را روی دیوارها ایجاد می‌کند. این روش معمولاً یک طراحی منحصربه‌فرد و سفارشی روی دیوارهاست که به دلیل زمان‌بر بودن و نیاز به مهارت و تخصص، محدودیت بیشتری در طرح‌ها و مدل‌ها نسبت به کاغذ دیواری دارد. رنگ‌آمیزی پتینه، طرح‌های متنوعی ندارد و اگر پتینه‌کار تخصص کافی نداشته باشد، طرح مورد نظر شما به‌خوبی اجرا نمی‌شود.

ضمن این که همان‌طور که اشاره کردیم، کاغذ دیواری‌هایی با طرح پتینه نیز وجود دارد که طرفداران پتینه با قیمت ارزان و مناسب می‌توانند به‌راحتی از این طرح روی دیوار خود استفاده کنند. برای مشاهده، خرید و قیمت کاغذ دیواری پتینه در رنگ های طوسی، سفید، طلایی و ... کلیک کنید.

مقایسه پتینه با کاغذ دیواری از نظر هزینه و قیمت

یکی از مهم‌ترین موارد تاثیرگذار در پاسخ به سوال "کاغذ دیواری بهتر است یا پتینه"، قیمت و هزینه اجرای این دو است. هزینه اجرای پتینه بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله نوع رنگ مورد استفاده، مساحت دیوارهایی که قرار است پتینه شوند و سطح پیچیدگی طرح.

از طرف دیگر، هزینه کاغذ دیواری نیز با توجه به جنس و کیفیت، طرح و مدل مورد نظر و مساحت، متغیر است. با این حال، اگر هزینه نصب یک متر مربع از بهترین کاغذ دیواری و پوستر دیواری را با هزینه اجرای یک متر مربع پتینه‌کاری مقایسه کنید، متوجه هزینه بسیار کمتر کاغذ دیواری خواهید شد.

یکی از دلایل اصلی محبوبیت کاغذ دیواری و پوستر دیواری، قیمت مناسب آنهاست. اگر کسی طرح پتینه را روی دیوار دوست داشته باشد، ترجیح می‌دهد که با خرید کاغذ دیواری طرح پتینه، هزینه کمتری بپردازد.

مقایسه کاغذ دیواری و پتینه از نظر زمان اجرا

پتینه بهتره یا کاغذ دیواری؟ یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای پاسخ به این پرسش، شیوه و زمان لازم برای اجرای آنهاست. این تفاوت، اهمیت زیادی در انتخاب بین پتینه و کاغذ دیواری دارد. در نصب کاغذ دیواری، فرآیند نسبتاً سریع و آسان است، به‌خصوص اگر نصاب این کار را انجام دهد. پس از رنگ آستر و آماده‌سازی سطح دیوار، کاغذ دیواری با استفاده از چسب خاصی روی دیوار قرار می‌گیرد. این فرآیند، معمولاً به مدت چند ساعت انجام می‌شود و پس از آن می‌توانیم از اتاق یا فضای مورد نظر لذت ببریم.

اما در مقابل، پتینه‌کاری با توجه به این که باید روی دیوار طراحی شود، نسبت به نصب کاغذ دیواری به مدت زمان اجرای بسیار بیستری نیاز دارد. پتینه‌کاری دیوار معمولاً شامل مراحلی مانند رنگ‌آمیزی، استفاده از مواد شیمیایی خاص و اعمال لایه‌های مختلف رنگ روی دیوار است. هر کدام از این مراحل نیازمند زمان و دقت بالا هستند و ممکن است به مدت چند روز یا حتی هفته‌ها طول بکشد.

علاوه بر این، روش‌های مختلفی برای اجرای پتینه وجود دارد که هرکدام نیازمند تخصص و مهارت خاصی هستند. به عنوان مثال، در برخی مدل‌ها، از روش‌های سنتی مانند استفاده از پارچه یا اسفنج برای اعمال رنگ استفاده می‌شود، در حالی که در مدل‌های دیگر از روش‌های پیشرفته‌تری مانند استفاده از رنگ‌های اکریلیک و ورق‌های زینتی استفاده می‌شود که نیازمند مهارت و تجربه بیشتری است و اگر پتینه‌کار تخصص و مهارت کافی نداشته باشد، ممکن است مدت زمان بسیار زیادی طول بکشد.

اگر دوست دارید که فرآیند زیباسازی دیوارهایتان سریع و آسان باشد، خرید کاغذ دیواری یا انتخاب کاغذ دیواری طرح پتینه گزینه مناسبی خواهد بود؛ اما اگر به دنبال یک طرح منحصر به فرد و خاص هستید و صبوری لازم برای اتمام کار را دارید، ممکن است پتینه انتخاب بهتری برای شما باشد.

مقایسه دوام و ماندگاری کاغذ دیواری و پتینه

اگر زیرسازی کاغذ دیواری با دقت و کیفیت انجام شود و نصاب از مواد باکیفیت برای نصب استفاده کند، کاغذ دیواری می‌تواند سال‌ها روی دیوار باقی بماند. خرید بهترین کاغذ دیواری با قابلیت شست‌وشو می‌تواند تا سالیان سال شما را از نوسازی دیوارها رها کند.

دوام پتینه بیشتر به نوع متریال و کیفیت رنگ بستگی دارد. به طور کلی، پتینه مانند سایر رنگ‌ها در معرض خط و خش قرار دارد و ممکن است آسیب ببیند. با گذر زمان، جذابیت و قدرت پتینه نیز کاهش می‌یابد و اغلب نیاز به نوسازی دارد. اگر از ورق‌های طلایی برای اجرای پتینه استفاده شود، میزان آسیب‌پذیری طرح افزایش می‌یابد؛ زیرا این ورق‌ها به‌طور طبیعی در مقابل خط و خش و ضربه، آسیب‌پذیر هستند. همچنین ممکن است با گذشت زمان طرح پتینه زودتر خشک و پوسیده شود.

اگر دوست دارید طرح پتینه در خانه داشته باشید و از طرفی به دنبال ماندگاری بیشتر هستید، توصیه می‌کنیم که کاغذ دیواری طرح پتینه را انتخاب کنید.

پتینه یا کاغذ دیواری؟ کدام را انتخاب کنیم؟

با همه این تفاوت‌هایی که گفتیم، پتینه بهتر است یا کاغذ دیواری؟ جدول زیر به شما کمک می‌کند تا جواب این سوال را دریابید:

کاغذ دیواری پتینه
تنوع طرح و جنس متنوع با طرح‌ها و جنس‌های مختلف محدود به طراحی‌های خاص و سفارشی
هزینه و قیمت قیمت مناسب و هزینه نصب مقرون‌به‌صرفه هزینه بالاتر و متغیر بر اساس طرح و مساحت
زمان اجرا نصب سریع و آسان نیاز به زمان بسیار بیشتر
دوام و ماندگاری دوام مناسب با توجه به کیفیت کاغذ و نصب دوام کمتر به دلیل حساسیت بالاتر
سازگاری با انواع سلیقه‌ها دارد ندارد
قابلیت استفاده در فضاهای کوچک دارد ندارد
ضرورت متخصص برای نصب دارد ندارد

با توجه به این مقایسه، اگر به دنبال یک راه حل سریع، ارزان و با دوام هستید، کاغذ دیواری بهترین گزینه خواهد بود.

خرید کاغذ دیواری ارزان از شرکت والینو

پتینه بهتر است یا کاغذ دیواری؟ کدام یک ارزان تر است؟

توصیه ما خرید کاغذ دیواری از فروشگاهی است که هم کیفیت بالای محصول داشته باشد و هم طرح و مدل های جدید کاغذ دیواری را ارائه دهد. با بررسی‌هایی که در سطح اینترنت داشتیم، به فروشگاه آنلاین والینو، بزرگترین تولید کننده پوستر دیواری و کاغذ دیواری در ایران، رسیدیم که تنوع بسیار زیادی محصولات آن و همچنین قیمت مناسب کاغذ دیواری‌ها نظر ما را جلب کرد.

شما می‌توانید برای خرید مستقیم کاغذ دیواری ارزان از کارخانه و شرکت والینو به وبسایت این فروشگاه به آدرس www.wallino.com مراجعه کنید و هزاران طرح پوستر دیواری یا کاغذ دیواری این فروشگاه را مشاهده کنید.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی