برای شکست‌دادن افسردگی پیاده‌روی کنید!


برای شکست‌دادن افسردگی پیاده‌روی کنید!

ایتنا - نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد پیاده‌روی، دویدن آهسته، یوگا و تمرینات قدرتی از موثرترین راه‌های ورزشی برای کاهش افسردگی هستند.


بر اساس نتایج این مطالعه که محققان اروپایی و استرالیایی انجام داده‌اند، این فعالیت‌ها می‌توانند به تنهایی یا همراه با دارودرمانی و روان‌درمانی به کار گرفته شوند.

بنا بر تخمین سازمان جهانی بهداشت، بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در سراسر دنیا مبتلا به افسردگی هستند. اگرچه ورزش اغلب برای مقابله با افسردگی توصیه می‌شود، اما دستورالعمل‌های درمانی و تحقیقات گذشته درباره بهترین روش‌های تجویز آن متفاوت است.

در این مطالعه، محققان ۲۱۸ کارآزمایی بالینی را بررسی کردند که در آن‌ها اثر ورزش با سایر درمان‌های افسردگی مقایسه شده بود. این مطالعه روی بیش از ۱۴ هزار شرکت‌کننده انجام شده است.

هنگامی‌که ورزش با داروهای ضدافسردگی یا روان‌درمانی ترکیب می‌شد، محققان مزایای معنی‌داری مشاهده کردند که نشان می‌داد ورزش می‌تواند به عنوان مکمل این درمان‌ها مفید باشد.

همچنین، کاهش قابل‌توجه افسردگی در ارتباط با حرکات موزون و کاهش متوسط آن در ارتباط با پیاده‌روی، دویدن آهسته، یوگا، تمرینات قدرتی و تناسب اندام مشاهده شد.

این مطالعه نشان داد درحالی‌که پیاده‌روی و دویدن آهسته به هر دو جنس کمک می‌کند، زنان بیشتر از تمرینات قدرتی و مردان بیشتر از یوگا و چی‌کونگ بهره می‌برند. همچنین مشخص شد یوگا در افراد مسن‌تر موثرتر است، درحالی‌که تمرینات قدرتی در میان جوانان نتایج بهتری داشته است.

بر اساس این مطالعه، ورزش انفرادی یا گروهی مزایای مشابهی برای درمان افسردگی دارد. نویسندگان تاکید کردند که یافته‌های آن‌ها از گنجاندن ورزش به‌عنوان بخشی از دستورالعمل‌های درمانی افسردگی حمایت می‌کند.

این مطالعه نشان داد ورزش منظم می‌تواند برای بیماران افسرده چالش‌برانگیز باشد و نیاز به مطالعات بیشتر در این زمینه وجود دارد. بااین‌حال، پزشکان می‌توانند ورزش را به‌عنوان جایگزینی مستقل برای درمان بیماران مبتلا به افسردگی خفیف و متوسط تجویز کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج