نتانیاهو مصوبه کابینه درباره مخالفت با تشکیل کشور فلسطین را به پارلمان می‌برد


نتانیاهو مصوبه کابینه درباره مخالفت با تشکیل کشور فلسطین را به پارلمان می‌برد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد مصوبه کابینه این رژیم درباره مخالفت با به رسمیت شناختن یکجانبه کشور فلسطین را برای تصویب به پارلمان ارائه می‌کند.

نتانیاهو مصوبه کابینه درباره مخالفت با تشکیل کشور فلسطین را به پارلمان می‌برد

به گزارش راهبرد معاصر؛ «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت تصمیم گرفته مصوبه مذکور کابینه را برای تصویب به کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) ارجاع دهد.

کابینه رژیم صهیونیستی در جلسه روز یکشنبه با مصوبه‌ای موافقت کرد که بر اساس آن این رژیم به رسمیت شناختن کشور فلسطین به صورت یکجانبه را نمی‌پذیرد.

نتانیاهو در این جلسه گفت: ما با دیکته‌های بین‌المللی درباره حل و فصل دائم نزاع با فلسطینی‌ها مخالف هستیم. چنین حل و فصلی تنها از طریق مذاکرات مستقیم میان دو طرف بدون پیش شرط ممکن است.

وی افزود: اسرائیل به مخالفت خود با به رسمیت شناختن یکجانبه کشور فلسطین ادامه می‌دهد.

در همین راستا، نتانیاهو در فیلمی ویدئویی در توییتر گفت: در این مدت ما در برابر بسیاری از فشار‌های بین المللی که هدف آن توقف جنگ قبل از دستیابی به تمام اهداف آن بود، مقاومت کردیم، اما در چند روز گذشته شاهد نوع جدیدی از فشار‌ها هستیم و تلاش می‌شود تشکیل کشور فلسطین به صورت یکجانبه بر ما تحمیل شود اقدامی که موجودیت «کشور» اسرائیل را به خطر می‌اندازد.

وی افزود: ما قاطعانه این موضوع را رد می‌کنیم و به همین دلیل پیشنهادی را به دولت ارائه دادم مبنی بر اینکه اسرائیل با تلاش برای تحمیل یکجانبه کشور فلسطین مخالفت خواهد کرد.

نتانیاهو گفت اعضای کابینه با این پیشنهاد موافقت کردند و همه درباره این امر توافق دارند که رژیم صهیونیستی نباید درباره چنین مسائل وجودی تسلیم دیکته‌های بین‌المللی شود.

روزنامه واشنگتن پست پیشتر نوشت آمریکا و برخی کشور‌های عربی در حال تدوین طرحی برای مرحله پساجنگ غزه هستند که شامل جدول زمانی مشخص برای تشکیل کشور فلسطین خواهد بود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد این رژیم چه با حل دائمی نزاع با فلسطینیان چه بدون حل آن، کنترل امنیتی مطلق را بر کل منطقه غرب اردن، از جمله کرانه باختری و نوار غزه حفظ خواهد کرد. / ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403