شناسنامه نوزادان بدون حضور والدین صادر می‌شود


شناسنامه نوزادان بدون حضور والدین صادر می‌شود

رئیس سازمان ثبت احوال گفت: اجرای طرح صدور هوشمند شناسنامه نوزاد در راستای ارائه خدمات الکترونیک به مردم و حرکت به سمت هوشمندسازی صورت گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، هاشم کارگر در مراسم رونمایی و بهره برداری از سه طرح مهم ملی که با حضور وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: این سازمان به منظور ارائه حداکثری خدمات در فضای مجازی، ضمن ایجاد زیرساخت‌های لازم و ایجاد سرویس دریافت اطلاعات گواهی ولادت، اقدام به ثبت ولادت و صدور هوشمند شناسنامه نوزاد کرده است.

وی ادامه داد: در بحث صدور شناسنامه نوزاد به صورت هوشمند، تصمیم بر آن بود که بتوانیم شناسنامه را بدون حضور والدین و متقاضی قانونی صادر و به درب منزل ارسال کنیم.

کارگر افزود: پیش از این متقاضیان با در دست داشتن گواهی ولادت فیزیکی، جهت ثبت واقعه ولادت و تنظیم سند هویتی به ادارات ثبت احوال مراجعه و پس از اعلام نام مدنظر و تکمیل فرم‌های مربوطه، فرایند تنظیم سند ولادت و صدور شناسنامه برای آن‌ها انجام می‌شد.

معاون وزیر کشور با تأکید بر اینکه این امر از جعل گواهی‌های ولادت جلوگیری خواهد کرد، افزود: کاهش هزینه‌های ناشی از چاپ گواهی‌های فیزیکی، برطرف شدن امکان خطای کاربر در موقع ورود اطلاعات از دیگر اثرات این طرح می‌باشد.

وی افزود: این امر در ارائه خدمات بهینه و کاهش هزینه بسیار موثر است و این مسیر را ادامه خواهیم داد تا برسیم به سازمان هوشمندی که تعریف شده و اهدافی که ذیل آن است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور تأکید کرد: در فرآیند صدور هوشمند شناسنامه نوزاد، متقاضی با ورود به درگاه سهیم و انتخاب خدمت مذکور، پس از وارد کردن کد رهگیری گواهی ولادت مربوطه، اطلاعات خود را مشاهده و سپس با انتخاب نام مدنظر، اقدام به تأیید نهایی اطلاعات خود می‌کند.

وی افزود: این اطلاعات به محض تأیید به صورت هوشمند به کارتابل واحد ثبتی مربوطه ارجاع و فرایند صدور شناسنامه انجام خواهد شد.

منبع : ایسنا
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه