سنگ تمام بایدن برای اوکراین/ تلاش برای تحویل سامانه‌های موشکی دوربرد به کی‌یف


سنگ تمام بایدن برای اوکراین/ تلاش برای تحویل سامانه‌های موشکی دوربرد به کی‌یف

اقتصادنیوز: جو بایدن در تلاش است با تصویب بودجه اضافی توسط کنگره سامانه‌های موشکی دوربرد در اختیار اوکراین قرار دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا به نقل از ان بی سی، به گفته 2 مقام آمریکایی، پس از ماه‌ها درخواست مقامات اوکراینی، دولت جو بایدن در حال تلاش برای ارسال موشک‌های بالستیک دوربرد به این کشور است.

اواخر سال گذشته، ایالات متحده وعده تامین سامانه‌های موشکیATACMS را به ارتش اوکراین داد ولی تاکنون انواع قدیمی‌تر این سامانه را در اختیار کی‌یف قرار داده است. حالا واشنگتن درصدد ارسال نسخه‌های دوربرد این موشک‌هاست که به اوکراین اجازه می‌دهد تا شبه جزیره کریمه را هدف قرار دهد.

خبر مرتبط
حمله شدید بایدن به سنا؛ آنان مسئول پیروزی اخیر پوتین در اوکراین هستند!

اقتصادنیوز: رییس‌جمهور آمریکا در تماسی تلفنی با همتای اوکراینی، مسوولیت مستقیم سقوط شهر «آودیوکا» را به انفعال کنگره آمریکا در تصویب بسته کمکی برای کی‌یف، نسبت داد.

این تلاش در حالی است که در حال حاضر کنگره بودجه لازم برای ارسال تسلیحات به اوکراین را متوقف کرده است؛ هرچند هفته گذشته مجلس سنای آمریکا یک بسته ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین، اسرائیل و تایوان تصویب کرد ولی هنوز تصویب نهایی این لایحه توسط مجلس نمایندگان مشخص نیست.

در ماه‌های گذشته جمهوری‌خواهان طرفدار ترامپ گفته‌اند که تنها در صورت موافقت دولت بایدن با بسته‌ای از اقدامات امنیتی مرزی و مهاجرت جمهوری‌خواهان، کمک نظامی آمریکا به اوکراین را تایید خواهند کرد.

به گفته مقامات نظامی آمریکا، تعداد محدودی از سامانه‌های موشکی ATACMS در ذخایر نظامی این کشور موجود است و به احتمال زیاد آنها بدون دریافت پول به اوکراین ارسال نخواهند شد. به گفته مقامات آمریکایی، در صورت تصویب بودجه بیشتر برای اوکراین، این سامانه‌ها در اختیار کی‌یف قرار داده خواهند شد.

دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین گفت که بیشتر وقتش در کنفرانس امنیتی مونیخ برای مذاکره با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی‌اش گذشته است.

کولبا به خبرنگاران گفت که زمان زیادی را درباره ارسال سامانه‌های موشکی دوربرد با بلینکن صرف کرده است. وی گفت که در شرایط فعلی تنها راه برتری بر روسیه ارسال این سامانه‌هاست.

دولت بایدن در 2 سال گذشته در مقابل ارسال موشک های دوربرد مقاومت کرده است، زیرا مقامات آمریکایی نگران هستند که اوکراین از این موشک ها برای حمله به داخل کریمه یا روسیه استفاده کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بلایی که ناخن کاشت سرتان می آورد / راهکار پیشگیری و درمان قارچ کاشت ناخن + فیلم