پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه یک اسفند 1402 / سکه از مدار بازار طلا خارج شد


پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه یک اسفند 1402 / سکه از مدار بازار طلا خارج شد

قیمت طلا و سکه در سومین روز هفته، روند متوازنی نداشت. قیمت طلا افزایشی شد و سکه در قطعات سنگین کاهش داشت و در سایر قطعات بدون تغییر قیمت معامله شد. معامله‌گران، هرگونه پیش بینی در بازار طلا را وابسته به نوسانات قیمت دلار می‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه،‌ روز دوشنبه با دو روند متفاوت از یکدیگر معامله شد. قیمت طلا در پی روند افزایشی انس جهانی طلا صعودی شد و قیمت سکه با نوسانات کاهشی و محدود دلار همراه شد. سکه‌های سنگین امروز کاهش‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی داشتند. روز دوشنبه حباب سکه در تمام قطعات افت ارزش داشت و حباب سکه امامی با کاهش نزدیک به ۳۰۰ هزار تومانی به کانال پنج میلیون تومانی برگشت.

کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی قیمت طلا و سکه را وابسته به روند قیمت دلار در بازار می‌دانند، بازاری که به اعتقاد آن‌ها هر گونه پیش‌بینی در آن دشوار است.

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه یک اسفند 1402 / سکه از مدار بازار طلا خارج شد

بازدهی بازار طلا در بهمن مثبت شد

بررسی قیمت طلا و سکه در یک ماه بهمن حکایت از این دارد که طلای ۱۸ عیار معادل ۴.۳۳ درصد رشد داشت و سکه امامی نیز در مدت یادشده ۳.۷۹ درصد افزایشی بوده است.

گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با افزایش نزدیک به چهار دلاری با قیمت ۲۰۱۶ دلاری در حال معامله است.

سکه بهار به کانال ۳۰ میلیونی برگشت

سکه امامی روز دوشنبه با کاهش ۲۱۰ هزار تومانی با قیمت ۳۳ میلیون و ۹۶ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار با کاهش ۱۱۵ هزار تومانی به کانال ۳۰ میلیون تومانی برگشت و با قیمت ۳۰ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان معامله شد. سایر قطعات سکه روز دوشنبه تغییر قیمت نداشتند و با همان ارقام روز یکشنبه معامله شدند. نیم‌سکه با قیمت ۱۸ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، ربع‌ سکه با رقم ۱۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و سکه گرمی با قیمت پنج میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد.

حباب در خانواده سکه کاهشی شد

قیمت طلا، روز دوشنبه ۳۰ بهمن برخلاف روند کاهشی و خنثی بازار سکه صعودی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۵۴ هزار تومانی با رقم ۱۲ میلیون ۲۵۱ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۱ هزار و ۱۰۰ تومان، گران شد و با رقم دو میلیون و ۸۲۷ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای دست دوم نیز به دو میلیون و ۷۹۰ هزار تومان رسید.

روز دوشنبه حباب در خانواده سکه‌ها روند متوازنی داشت و یکدست کاهشی شد. حباب سکه امامی ۲۹۸ هزار تومان، سکه بهار ۱۶۶ هزار تومان، نیم‌سکه ۴۸ هزار تومان، ربع سکه ۲۴ هزار تومان و سکه‌ گرمی ۱۲ هزار تومان کاهش داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه