رقیب آسیایی شاهد از راه می‌رسد/ عکس


رقیب آسیایی شاهد از راه می‌رسد/ عکس

کره‌جنوبی در حال رونمایی از یک سیستم پهپادی جدید است که برای رهگیری پهپادها در فواصل 30 کیلومتری توسعه یافته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، استفاده از وسایل نقلیه هوایی کوچک بدون سرنشین (پهپاد) برای رهگیری اهداف، برنامه جدیدی نیست؛ پهپاد کم‌هزینه و پرتاب ریلی «Coyote» از «RTX» در ایالات متحده، برجسته‌ترین سلاح از این نوع هستند که در ابتدا به عنوان یک پهپاد مدولار برای اهداف مختلف از جمله شناسایی، حمله و پرتاب زیردریایی توسعه یافتند. بعداً با اتصال یک موتور موشک کوچک به یک رهگیر تبدیل شدند که قیمت آن از 100000 دلار تا 200000 دلار در هر واحد تخمین زده شدند که آن را به یکی از رهبران بازار در پهپادهای جنگی تبدیل کردند. اخیراً ارتش ایالات متحده قرارداد جدیدی را برای 600 فروند رهگیر کایوت منعقد کرده‌است.

انتظار می‌رود سیستم جدید ضد پهپاد کره‌ای مشابه و مبتنی بر یک تریلر تخصصی مجهز به ماژول‌های پرتاب کننده لوله برای پهپادهای رهگیر باشد. با شناسایی یک پهپاد دشمن، یک پهپاد رهگیر بلافاصله از کانتینر پرتابگر برای رهگیری پرتاب می‌شود.

رقیب آسیایی شاهد از راه می‌رسد/ عکس

پهپاد رهگیر به رادار شناسایی و خط انتقال داده متصل به تجهیزات کنترل زمینی مجهز است. رادار شناسایی قبل از نزدیک شدن به پهپاد متخاصم، از طریق کانال انتقال داده، پهپاد رهگیر را از موقعیت پهپاد دشمن مطلع می‌کند. هنگامی که به اندازه کافی نزدیک می‌شود، سیستم هدایت الکترواپتیکال/مادون قرمز (EO/IR) نصب شده بر روی سر پهپاد رهگیر، پهپاد را تا انتهای آن دنبال می‌کند و از طریق خود منفجره آن را رهگیری می‌کند.

به گفته آژانس توسعه دفاعی (ADD)، توسعه این پروژه در سه ماهه چهارم سال گذشته آغاز شد و به زودی بررسی طراحی پایه (PDR) تکمیل خواهد شد و پس از آن بررسی طرح تفصیلی (CDR) انجام می‌شود. پس از اتمام پرواز پهپاد رهگیر که انتظار می‌رود در پاییز امسال انجام شود، قرار است تا نیمه دوم سال آینده آزمایش‌های رهگیری با یک پهپاد واقعی انجام شود. آزمایش رهگیری همچنین شامل هدف قرار دادن یک پهپاد کوچک خواهد بود.

منبع: defence-blog.com

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1874835

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!